سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تکیه بر خود صنعت IT می‌تواند سطح کیفی نمایشگاه الکامپ را ارتقا داده وفرهنگ استفاده از این صنعت را در کشور نهادینه کند. به گزارش ستاد خبری الکامپ شانزدهم، مشاور مدیرعامل مرکز صنایع نوین با بیان این مطلب گفت :استفاده از صنعت IT در زمینه‌های مختلف نمایشگاه از ثبت نام گرفته تا اختصاص غرفه‌ها نه تنها موجب افزایش کیفیت نمایشگاه الکامپ می‌شود، بلکه به فرهنگ سازی IT در کشور نیز کمک خواهد کرد.

رمضانعلی صادق زاده افزود: باتوجه به اینکه برگزاری نمایشگاه جنبه حاکمیتی ندارد، بنابراین عمدتا توسط بخش غیردولتی برگزار می‌شود. بنابراین بهتر است هر نمایشگاهی توسط خود صنف برگزار شود تا اعضای صنف به این باور برسند که به آنها اهمیت داده می‌شود. وی اضافه کرد: آنچه مسلم است؛ این صنف است که در هرچه پربارتر و بهتر برگزارشدن الکامپ می‌تواند نقش داشته باشد و مجلس و دولت طبق لایحه نظارت و اجرای قانون در جزئیات برگزاری نمایشگاه وارد نمی‌شوند، فقط می‌توانند نظارت کنند تا قانون به خوبی اجرا شود.

صادق‌زاده با بیان این مطلب که فناوری اطلاعات از بدو ورود خود به کشوردر دست بخش خصوصی بوده است، گفت: در واقع شرکت‌های خصوصی فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات را در کشور نهادینه کردند و کماکان نیز این رسالت را به دوش می‌کشند و حمایت‌های دولت اغلب از طریق پرداخت تسهیلات به دانشجویان و شرکت‌هایی که در شهرک صنعتی شکل می‌گیرند، بوده است.

این کارشناس اضافه کرد: اگر خواهان نمایشگاهی در سطح بین‌المللی هستیم ابتدا باید اطلاع‌رسانی خوب و قابل قبولی داشته باشیم سپس در زمینه واگذاری غرفه‌ها و امتیازبندی آنها شرایطی فراهم شود تا شرکت‌هایی که در زمینه فناوری اطلاعات فعال هستند به راحتی بتوانند در نمایشگاه الکامپ شرکت کنند.

مشاور مدیر مرکز صنایع نوین با بیان اینکه خیلی علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه توسط دولت نیستیم، گفت: کاملا بدیهی است؛ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان یک ارگان نهادینه شده می‌تواند نمایشگاه الکامپ را در سطح مطلوبی برگزار کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه الکامپ شانزدهم خیلی بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: معتقدم شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات باید رسالت معنوی خود را به خوبی انجام دهند و با حضور خود در نمایشگاه الکامپ به فرهنگ‌سازی IT در سطح کشور و رونق این صنعت کمک کنند.