«آسیمو» 10 ساله شد

شرکت هوندا به مناسبت دهمین سالگرد تولید پیشرفته‌ترین روبات انسان نمای جهان «آسیمو» برای وی جشن تولد برگزار کرد. هوندا به منظور بزرگداشت تولد آسیمو وب سایتی اختصاصی ارائه کرده که در آن فیلم‌ها و عکس‌های مربوط به سیر تکاملی آسیمو طی ۱۰ سال گذشته را قرار داده است. همچنین نرم افزارهایی ویژه تلفن‌های هوشمند ارائه شده تا کاربران بتوانند با استفاده از گوشی‌های موبایل خود با نسخه مجازی این روبات تعامل برقرار کنند.

نرم افزار Run with ASIMO ویژه آی-فن‌ها و تلفن‌های آندروییدی است و آسیمو و دیگر روبات‌های هوندا را به گونه‌ای نمایش می‌دهد که کاربر می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند. این نرم‌افزارها در اواسط ماه نوامبر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

روبات آسیمو ۱۰ سال پیش در بخشی از برنامه تحقیقات و توسعه هوندا در زمینه تحرک‌پذیری انسان‌ها و روبات‌ها متولد شده است. پس از ۱۰ سال از ابداع و تکامل این روبات، آسیمو اکنون می‌تواند روی سطح‌ها و موانع غیر قابل پیش‌بینی راه رفته و بدود، از پله‌ها بالا برود و اجسام را با دست بگیرد. آسیمو همچنین می‌تواند نسبت به فرمان‌های صوتی ساده واکنش نشان دهد، صورت‌ها را از هم تشخیص دهد و حتی هنگام دویدن از برخورد با موانع جلوگیری کند.