مدیرکل مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران از عرضه سیم‌کارت‌های همراه اول با گوشی تلفن همراه خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته با یکی از شرکت‌های‌سازنده گوشی موبایل قرار است سیم‌کارت‌های همراه اول همراه با گوشی به مشترکان عرضه شود. علی حمیدی با بیان اینکه رویه ارائه سیم‌کارت به انضمام گوشی در اپراتورهای خارجی وجود دارد گفت: اپراتورهای خارجی معمولا در زمان فروش سیم‌کارت، یک گوشی‌ نیز به اختیار مشترک قرار می‌دهند که این گوشی تنها با سیم‌کارت آن اپراتور فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه همراه اول قرار است گوشی‌های یک شرکت را تحت لیسانس خود درآورد گفت: با توجه به توافقی که با شرکت LG صورت گرفته قرار است در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی، سیم‌کارت‌های همراه اول با این برند گوشی به مشترکان معرفی شود. وی با اشاره به ورود برخی گوشی‌ها به ایران که در شبکه تلفن همراه کشور ما رجیستر نمی‌شد چرا که این قبیل گوشی‌ها برای سیم‌کارت خاص اپراتور تعریف می‌شود ادامه داد: همراه اول قصد دارد برای اولین بار سیم‌کارت همراه با گوشی به متقاضیان عرضه کند.

حمیدی با اشاره به ۳۳ سرویس قابل ارائه از سوی همراه اول در نمایشگاه تله‌کام که ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه جاری برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: ۲۷ شرکت داخلی به عنوان همکار همراه اول در این نمایشگاه حضور دارند و سرویس‌های جدید خود را بر بستر تلفن همراه عرضه می‌کنند. همچنین سه‌شرکت‌ خارجی از کشورهای ایتالیا، یونان و آلمان نیز با همراه اول در تله‌کام حاضر می‌شوند. مدیر کل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران از ارائه سرویس موبایل پیمنت - پرداخت از طریق تلفن همراه - و سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف محقق شده در تله‌کام خبر داد.

ارائه‌ GPRS با سرعت متوسط ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلوبیت بر ثانیه

مدیر کل بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار گفت: در نمایشگاه تلکام سرویس‌های GPRS و EDGE را با سرعت متوسط ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلوبیت بر ثانیه ارائه خواهیم داد، اما این سرویس‌ها با ویژگی‌های جدید و متفاوت عرضه خواهند شد که بـه‌زودی جــزئیات آن اعلام می‌شود.

مجید مختارنیا با اشاره به عرضه سرویس EDGE در تلکام ســال گذشته و ارائــه موفـق ســرویس «ویدئو چت» (مکالمه تصویری) از طریق دیتاکارت با سرعت حداکثر ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوبیت بر ثانیه اظهار کرد: در نمایشگاه تلکام امسال نیز سرویس‌های GPRS و EDGE را ارائه می‌کنیم. او از نصب و راه‌اندازی تعدادی سایت میکرو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: در نمایشگاه ایران تلکام امسال مشکلی به لحاظ پوششی و ظرفیتی تلفن همراه نخواهیم داشت.مختارنیا با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ سایت ماکرو BTS همراه اول در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران نصب و برقرار است، اظهار کرد: با وجودی که بالغ بر ۹۰ درصد روزهای سال برنامه‌های نمایشگاهی در این محل در حال انجام است، مشکلی از بابت عدم پوشش‌دهی همراه اول در این نمایشگاه وجود نداشته است. وی ادامه داد: با این وجود و با پیش‌بینی افزایش مخاطب برای حضور در نمایشگاه ایران Telecom ۲۰۱۰، همراه اول نسبت به افزایش ۷ سایت میکرو در روزهای برپایی این رویداد ملی اقدام کرده تا با مشکل ظرفیتی مواجه نشویم.