فناوری اطلاعات ایران از تحریم‌ها مصون می‌ماند

با عضویت ایران در اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات، بازار فناوری اطلاعات کشور از تحریم‌های احتمالی مصون باقی می‌ماند. به گزارش نیزار زاکا - نایب رییس اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات - که به دعوت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به ایران آمده بود، طی نشستی در ستاد خبری نمایشگاه الکامپ با بیان این مطلب و با اشاره به ظرفیت‌های برگزاری این نمایشگاه گفت: تعداد شرکت‌های حاضر و متراژ نمایشگاه الکامپ در مقیاس با نمایشگاه جیتکس به مراتب بزرگ‌تر است. وی در ادامه در پاسخ به علت حضور خود در ایران گفت: یکی از مسوولیت‌های من در نخستین سفرم به ایران تسهیل و ارزیابی شرایط عضویت ایران در اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات است. نیزار زاکا در پاسخ به این پرسش که درصورت عضویت ایران در این اتحادیه چه تسهیلات و ظرفیت‌هایی در اختیار شرکت‌های فناوری اطلاعات کشور قرار می‌گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایطی که برای ایرانی‌ها در پی عضویت در این اتحادیه فراهم خواهد شد، مصون ماندن بازار فناوری اطلاعات ایران از تحریم‌ها خواهد بود. چراکه در این اتحادیه از انجمن شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکا گرفته تا بسیاری از کشورهای دیگر حضور دارند که فارغ از بحث‌ها و مسائل سیاسی به مراوده با یکدیگر می‌پردازند.

به گفته نایب رییس اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات حجم گردش مالی در این اتحادیه بالغ بر ۴هزار و۴۰۰ میلیارد دلار است.

سامانه هدی برای اصلاح خطاهای GPS عرضه می‌شود

سامانه «هدی» در واقع برای تصحیحات GPS به‌کار می‌رود و با توجه به این که ماهواره‌هایی که امواج ارسال می‌کنند، خطاهایی دارند با این سامانه می‌توان خطاها را اصلاح کرد.

به گزارش ستاد خبری بخش دولتی الکامپ، محمود ایلخان، رییس سازمان نقشه‌برداری کشور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با ذکر این نکته که فاز آزمایشی این سامانه انجام شده و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، اظهار داشت: در ایام نمایشگاه پایلوت این سامانه که با نام علمی شبکه DGPS نامیده می‌شود، به منظور آشنایی متخصصان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سازمان نقشه‌برداری کشور، شش موضوع دیگر را در نمایشگاه الکامپ امسال ارائه می‌دهد گفت: سه موضوع در حال حاضر به صورت آنلاین ارائه می‌شود و سه خدمت دیگر نیز تا پایان سال جاری آنلاین می‌شود.

وی ادامه داد: ‌اطلاعات پایگاه ملی نام‌های جغرافیایی یکی از خدماتی است که در حال حاضر به صورت آنلاین ارائه می‌شود؛ چون تمام نام‌های جغرافیایی کشور باید یکسان‌سازی شود و به مجموعه کاربران بخش دولتی و خصوصی ارائه شود. موضوع دوم بحث ژئودیتابیس کشور است و بحث سوم اطلاعات جزر و مدی است.

برگزاری اولین همایش تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری

اولین همایش تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری الکامپ شانزدهم، محسن عسگری دبیر کمیته علمی‌این همایش در نشست مطبوعاتی در نمایشگاه الکامپ در همین باره گفت: رویکرد اصلی BCRM و علت اصلی برگزاری این همایش نگاه اشتباه فعالان حوزه پولی و بانکی کشور به مساله BCRM است. وی در ادامه افزود: BCRM یکی از شاخص‌های اصلی بین سازمان و مشتری است و یک فناوری اطلاعات صرف نیست. عسگری در ادامه با اشاره به سه محور مهم در BCRM افزود: جنبه فکری، اجتماعی و فنی سه محور اصلی در BCRM که با آن وارد هر سازمانی می‌شود. در جنبه فکری ساختار و ذهنیت افراد نسبت به ارتباطات با مشتری سازماندهی می‌شود و تلاش می‌شود تا نگاه درست و جدید نسبت به BCRM ایجاد شود. دبیر کمیته علمی‌اولین همایش تخصصی مدیریت ارتباطات با مشتری در ادامه اظهار داشت: در جنبه اجتماعی به بررسی این مساله می‌پردازیم که نگاه موسسات پولی و بانکی به BCRM چگونه است که ما در ایران شاهد این هستیم که وجه ICT در این مساله بر CRM غلبه می‌کند. محور فنی هم که به مسائل تخصصی و فنی BCRM اشاره می‌کند.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر نگاه نادرست به BCRM در ایران افزود: در اینجا متاسفانه بسیاری BCRM را فقط یک سامانه اینترنتی می‌بینند و یک نرم‌افزار در سازمان خود نصب می‌کنند. باید روی این نکته تاکید کرد که موضوع ارتباط با مشتری در سه قسمت مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرد.