بازار کامپیوتر زیر سایه الکامپ

بازار دیجیتال- با وجودی که نوسانات ارزی خاتمه یافته است و قیمت‌ها در بازار تا حدودی کاهش یافته است، اما میزان تقاضا برای کالاهای حوزه کامپیوتر در حد ناچیزی است. براساس اعلام فعالان بازار، طی روزهای اخیر بازار مجددا دستخوش رکود شده است و علت هم برگزاری نمایشگاه الکامپ است.

به گفته فعالان بازار با برگزاری نمایشگاه الکامپ نه تنها میزان تقاضا، بلکه میزان مراجعه به بازار کاهش یافته است و اکثر افرادی که قصد آشنایی با مدل‌های جدید، یا اطلاع از محصولات شرکت‌های عرضه کننده را دارند به نمایشگاه الکامپ مراجعه می‌کنند.

در این رابطه گفت‌و‌گویی با روستایی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر داشتیم که می‌خوانید:

فعالان بازار ادعا می‌کنند با برگزاری نمایشگاه الکامپ، بازار خرید و فروش کامپیوتر با کاهش میزان تقاضا و مراجعه مواجه شده است. شما این ادعا را تایید می‌کنید؟

بله. طی روزهای اخیر بازار تا حدود زیادی با کاهش میزان مراجعه و همچنین تقاضا مواجه شده است. البته این امری عادی است و هر سال با برگزاری این نمایشگاه بازار با کاهش مراجعه مواجه می‌شود.

به نظر شما پس از پایان یافتن این نمایشگاه بازار مجددا به شرایط سابق خود باز می‌گردد؟

عرضه مدل‌های جدید به بازار کامپیوتر آغاز شده است و مدل‌های جدیدتر نیز پس از برگزاری این نمایشگاه وارد بازار می‌شوند. پس ما پیش‌بینی می‌کنیم بازار حداقل با افزایش میزان مراجعه مواجه شود. در مورد افزایش تقاضا هم باید ببینیم روند قیمت‌ها چگونه است. اگر رشد ۲۵ درصدی که طی ماه گذشته بازار با آن مواجه بود جبران شود یا به عبارتی قیمت‌ها در بازار متعادل شود، میزان تقاضا هم افزایش می‌یابد.

با این تفاسیر شما می‌خواهید بگویید قیمت‌ها همچنان در بازار نامتعادل است و نرمال نیست. درست است؟

در مورد برخی از کالاها این طور است. اما در مورد کالاهایی مانند رم، هارد و ... با کاهش قیمت مواجه بوده‌ایم.