سرویس آوای انتظار به صورت آزمایشی و رایگان تا ابتدای زمستان برای برخی مشترکان فعال شده است. احتمالا اغلب کسانی که مقصد تماس‌ آنها مشترکان همراه اول باشد، متوجه تغییر جدید این اپراتور شده‌اند. آهنگی که به جای بوق انتظار پخش می‌شود و اغلب مشترکان نیز از فعال‌سازی این سرویس اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و البته شاید بتوان گفت این از جمله خوشایندترین تغییرات ناخواسته‌ است که به مشترکان تحمیل می‌شود.

محمد مهدی عطوفی در گفت‌وگو با فارس در خصوص فعال سازی سرویس‌ آوای انتظار برای برخی مشترکان دائمی همراه اول بدون درخواست مشترک، گفت: مقصود ما از فعال‌سازی آزمایشی این سرویس برای برخی مشترکان این بود که می‌خواستیم ببینیم سرویس آوای انتظار از نظر ذائقه مشتری چگونه است؛ زیرا در هر سرویس جدیدی که ارائه می‌شود تجربه مشتری بهتر از تجربه اپراتور است. وی در پاسخ به این سوال که گویا سرویس به صورت رندوم و برای شماره‌هایی از هر ۸ کد همراه اول فعال شده، گفت: بله؛ فعال سازی به صورت تصادفی بوده و از بین همه شماره‌ها انتخاب شده است.

معاون بازاریابی و مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران در پاسخ به این سوال که همراه اول این سرویس را برای چه تعداد مشترک به صورت آزمایشی فعال کرده، گفت: بخشی از مشترکانی که سرویس را دارند در نمایشگاه تله‌کام سرویس را فعال کرده‌اند و الان آمار اینکه برای چه تعداد فعال شده را در اختیار ندارم.

عطوفی همچنین در خصوص اینکه آیا آهنگ فعال شده برای همه مشترکان یکسان است، گفت: حدودا ۱۰ آهنگ در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل مشترک، فعال‌سازی، تغییر و غیرفعال‌سازی سرویس با ارسال یک پیامک انجام می‌شود. معاون بازاریابی و مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص اینکه آیا هزینه سرویس برای مشترکان دائمی مانند مشترکان اعتباری است، گفت: هزینه سرویس آوای انتظار برای مشترکان اعتباری ۵۰۰ تومان در ماه اعلام شده؛ اما تعرفه برای مشترکان دائمی با توجه به شرایط یکسان‌سازی تعرفه، در آینده اعلام خواهد شد.