بررسی‌های یک موسسه امنیتی نشان می‌دهد که جنایتکاران آنلاین در تلاش هستند تا از درگیری اخیر بین دو کره برای پر کردن جیب خود نهایت استفاده را به عمل آورند. بر اساس گزارش موسسه ترندمیکرو، تنها چند ساعت پس از وقوع این درگیری هکرها تلاش کردند تا نتایج جست‌وجو در مورد این موضوع را به انواع لینک‌های آلوده به کرم و بدافزار آلوده کنند.

آنها با طراحی صفحاتی که ظاهرا حاوی اطلاعاتی در مورد این رویداد بود، ولی در عمل آلوده به انواع کرم و بدافزار بود تلاش کردند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.صفحات آلوده مذکور به دو زبان انگلیسی و کره‌ای طراحی شده بودند و عموما کاربران را به صفحه‌ای جعلی که ظاهرا برای به روز رسانی نرم افزار فلش در نظر گرفته شده بود، هدایت می‌کردند. در این صفحه پیامی هم برای کاربر به نمایش در می‌آید که به وی هشدار می‌دهد رایانه‌اش به ویروس آلوده شده است و او باید برای حل مشکل یک نرم‌افزار ضد ویروس را بارگذاری کند.

تروجانی که دست به این حمله می زند TROJ_FAKEAV.SMRY نام دارد و به‌رغم گذشت چند روز از درگیری دو کره هنوز هم فعال است. شرکت‌های امنیتی در روزهای گذشته تلاش کرده‌اند سایت‌های آلوده به این تروجان را بلوکه کنند.