خرید شش میلیاردی Google برای توسعه تجارت الکترونیکی

بازار دیجیتال- در سال‌های اخیر شرکت‌های تکنولوژی برای گسترش تجارت و بازار خودشان، خرید شرکت‌های فعال در حوزه‌های دیگر را در برنامه کار خودشان قرار داده‌اند. این بار نوبت به غول موتور جست‌وجوی اینترنتی یعنی Google رسیده است تا برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک دست به یک خرید گران قیمت بزند. به گزارش رویترز، مقامات Google اعلام کرده‌اند که این شرکت به زودی یک وب سایت فعال در حوزه تجارت الکترونیک به نام Groupon را خریداری می‌کند. این در حالی است که روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز نوشت که این خرید برای Google می‌تواند تا ۶ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

کارشناسان و فعالان بازار اعلام کرده‌اند که این خرید تا پایان هفته آینده اتفاق می‌افتد و احتمالا قیمتی از ۵ تا ۶ میلیارد دلار خواهد داشت. این در حالی است که گویا Google چند هفته‌ای است که درگیر این خرید گران‌قیمت شده و همچنان بر سر قیمت با مدیران این وب سایت در حال مذاکره است.

شرکت Groupon از دو سال پیش در شیکاگو تاسیس و شروع به کار کرده است و تقریبا در هر روز ۲۰۰ ایمیل درباره کالاها و خدمات مختلف برای کاربرانش ارسال می‌کند. حالا Google با خرید این شرکت تصمیم دارد با این خرید شاخه فعالیت‌های تجارت الکترونیکی خودش را گسترش و رونق بدهد.