20 درصد کاربران فیس بوک در معرض بدافزار

روز سه‌شنبه سایت ماهر، شرکت امنیتی BitDefender آماری را که به وسیله برنامه کاربردی safego جمع‌آوری کرده، منتشر ساخته است. برنامه مذکور یک ابزار امنیتی است که به کاربران فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد، مراقب بدافزارها و تهدیدات موجود روی این شبکه‌ها باشند . بنا بر گزارش BitDefender، حدود ۲۰درصد از کاربران فیس بوک در معرض پست‌های خرابکارانه در خبرخوان فعالیت‌های دوستان خویش قرار دارند. زمانی که روی لینک‌های خرابکار مذکور کلیک می شود، حساب کاربری قربانی سرقت شده و لینک بدافزار به صورت اتوماتیک در صفحه دوستان قربانی قرار داده می‌شود.

با توجه به مطالعات انجام شده، بیش از ۶۰ درصد حملات فیس‌بوک از برنامه‌های کاربردی متفرقه روی این وب‌سایت ناشی می‌شوند. در این میان، بزرگ‌ترین مجموعه برنامه‌های مهاجم (حدود ۵/۲۱ درصد) مربوط به برنامه‌هایی است که ادعا می‌کنند فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که فیس بوک به صورت طبیعی آنها را ممنوع می‌داند، مانند دیدن اینکه چه کسی پروفایل شما را دیده یا چه کسی شما را به عنوان دوست نپذیرفته است.

۴/۱۵ درصد از برنامه‌های خرابکار وعده جوایزی در بازی‌های فیس بوک و ۲/۱۱ درصد نیز به دروغ وعده امکاناتی همچون پس زمینه‌های رایگان را می‌دهند. ۱/۷ درصد نیز نسخه‌های جدید جعلی از بازی‌های معروفی چون World of Warcraft را ارائه می‌دهند.

۴/۵ درصد از برنامه‌های خرابکار ادعا می‌کنند که تلفن‌های همراه رایگان را به عنوان جایزه اعطا و ۳/۱ درصد نیز ادعا می‌کنند که راهی برای دیدن فیلم آنلاین به صورت رایگان ارائه می‌دهند.