مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور شرکت‌های برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران در آبان ماه و در سه بازه هشت ساعته زمانی معرفی کرد. به گزارش مهر، جدول ISP های برتر اعلام شده از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور - متما - در آبان ماه با توجه به متوسط سرعت و کیفیت دریافت و متوسط سرعت و کیفیت ارسال و تعداد تست‌های

انجام شده نشان می‌دهد که سرویس‌دهندگان اینترنتی در ساعات مختلف شبانه روز سرویس‌هایی با کیفیت و سرعت متفاوتی را به مشترکان خود ارائه می‌دهند.

در آبان ماه امسال چهار شرکت شاتل، نداگستر صبا، پارس آنلاین و ارتباطات فن آوا به عنوان سرویس‌دهندگان برتر در ساعات ۱ تا ۸ صبح اعلام شده‌اند و این در حالی است که در جدول شرکت‌های اینترنتی برتر از ساعات ۸صبح تا ۱۶ بعدازظهر به ترتیب نام شرکت‌های ارتباط شبدیز، شاتل، نداگستر صبا، داتک، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد، سرمایه‌گذاری اوراکل، ارتباطات فن آوا و افرانت آمده است.

در همین حال از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور، سرویس‌دهندگان برتر اینترنتی در ساعات ۱۶ تا ۲۴ شرکت‌های ندا گستر صبا، پارس آنلاین، توسعه‌رسان پاسارگاد، شاتل، سرمایه‌گذاری اوراکل، ارتباطات فن آوا و افرانت معرفی شده‌اند.

در رده‌بندی شرکت‌های اینترنتی برتر مهرماه شرکت‌های آریا سپهر، شبکه ارتباط شبدیز، شاتل، نداگستر صبا، افروز، پارس آنلاین، ندا رایانه، توسعه‌رسان پاسارگاد، داتک و سرمایه‌گذاری اوراکل رتبه های اول تا دهم برترین ISP ها را از نظر میزان سرعت دسترسی مشترکان به خود اختصاص داده‌اند و به عبارتی در ارائه اینترنت به مشترکان خود کم فروشی نکردند.

کاربران اینترنت می‌توانند برای اطلاع یافتن از سرعت واقعی اینترنت خود از نرم‌افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت که در سایت اینترنتی متما به نشانی www.matma.ir قابل دانلود است، استفاده کنند.