دوربینی ساده با قابلیت‌های حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت Casio که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به‌تازگی محصول جدیدی را به این بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید از سری دوربین‌های EXILIM بوده و با مدل EX-H۲۰G به بازار معرفی شده است. EX-H۲۰G امکانات متفاوتی دارد و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این در حالی است که به گفته مسوولان این شرکت، این دوربین جدید از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برد که می‌تواند توجه کاربران و عکاسان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای را هم به خودش جلب کند.

یکی از مهم‌ترین امکانات این دوربین مجهز بودن به GPS است که به این ترتیب قابلیت Geo-tagging را در عکس و فیلم‌های مختلف در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین دارای حسگر CCD بوده و از امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر هم بهره می‌برد. این محصول همچنین مبتنی بر حافظه فلش است و امکان ارتقای حافظه حتی تا ۶۴ گیگابایت را با استفاده از کارت‌های SD، SDHC و SDHX به کاربرانش می‌دهد.

ویژگی دیگر این دوربین، قابلیت فیلمبرداری آن است. به این ترتیب دوربین جدید شرکت Casio امکان فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ نقطه‌ای را داشته و فیلم‌هایی با کیفیت مناسب را ثبت و ذخیره می‌کند. حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه بوده و حداقل سرعت آن برابر ۴۰۰ ثانیه است.

این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد و در رنگ‌های متنوعی مانند نقره‌ای، مشکی و سفید طراحی و تولید شده است. این دوربین مجهز به یک نمایشگر LCD بزرگ با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۸۰×۹۶۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین دارای باتری قابل شارژ لیتیومی بوده و از یک پورت USB و یک خروجی mini HDMI هم بهره می‌برد.

این دوربین جدید از اواسط ماه نوامبر به بازار معرفی شده و با قیمت ۹۹/۳۴۹ دلار به بازار عرضه شده است.