موبایل و نت بوک جدید گوگل آمد

شرکت گوگل تلفن همراه جدید خود را به نام نکسوس‌اس (Nexus S) که ساخت شرکت کره‌ای سامسونگ است، رونمایی کرد. گوگل اعلام کرد: نکسوس‌اس که یک سال پس از نکسوس‌وان به بازار عرضه می‌شود، دارای آخرین نسخه‌ سیستم عامل موبایل آندروید گوگل است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اندی‌روبین، یکی از مقامات ارشد گوگل، در این باره اظهار کرد: نکسوس‌اس تجربه‌ خالص گوگل را به مشتریان ارائه می‌کند، یعنی ارتباط مستقیم با سرویس‌های موبایل گوگل و دسترسی مستقیم به آخرین نسخه‌های آندروید و به روز رسانی‌های این شرکت.

گوگل اعلام کرد که این محصول از تاریخ ۱۶ ماه دسامبر در آمریکا عرضه می‌شود و توزیع آن در اروپا نیز از تاریخ ۲۰ ماه دسامبر شروع می‌شود.

اپراتور تی‌موبایل مسوولیت توزیع این تلفن همراه را بر عهده گرفته است؛ نکسو‌س‌اس تلفن همراه لمسی و دارای یک کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی است که به سخت‌افزار ارتباطی NFC مجهز شده است.

همچنین گوگل قرار است از نت‌بوک جدید خود که با سیستم عامل کروم کار می‌کند، رونمایی کند. گوگل در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد:‌ یک نت‌بوک با سیستم عامل کروم به بازار عرضه خواهد کرد که این خبر نظر شرکت‌های ایسر، دل و سایرین را جلب کرد، اما هنوز هیچ شرکتی به‌طور رسمی تولید این محصول را بر عهده نگرفته است.

قرار است تنها ۶۵ هزار دستگاه از این نت‌بوک تولید و به دوستان و آشنایان گوگل فروخته شود؛ این نت‌بوک‌ها دارای پردازش‌گر اتم هستند و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شرکت ایسر تولید این محصول را برعهده بگیرد.