افزایش کیفیت خدمات با خصوصی‌شدن مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات کشور گفت: از سال گذشته که شرکت مخابرات کشور خصوصی شده است، کیفیت خدماتی که توسط این نهاد ارائه می‌شود، بسیار بهتر شده و برخی محدودیت‌های قبلی درباره خدمات نیز مرتفع شده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، صابر فیضی با بیان اینکه مخابرات نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد، ابراز کرد: اتفاقاتی که در دولت نهم و دهم در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتاده، باعث شده است تا پیشرفت‌های مهمی در این حوزه به وقوع بپیوندد.

وی افزود: در دوره‌های قبلی معمولا بحث نبود. امکانات مناسب باعث شده بود تا مردم برای استفاده از خدمات موجود، به نوعی در نوبت بمانند و نتوانند از این امکانات بهره ببرند، اما در پنج سال گذشته با اقداماتی که صورت گرفته، موجب شده است تا به بیش از آنچه که پیش‌بینی شده بود، موفقیت‌هایی در این حوزه به وجود آید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، سیاست‌های تدوین شده در مخابرات را در راستای استفاده از تمامی توان کارشناسی بدنه مخابرات دانست و بیان کرد: در این زمینه دو گونه سیاست اعمال شده است، یکی اینکه ارائه خدمات به شکلی باشد که شرکت مخابرات با بدنه انتهایی استفاده کننده از خدمات به‌صورت مستقیم درگیر نشود که این امر هزینه‌های بسیاری دارد. دیگر اینکه بتوان از تمامی ظرفیت نیروهای جوان در این زمینه استفاده کرد.

فیضی تصریح کرد: تا زمانی که مخابرات به صورت دولتی اداره شود، ارائه خدمات به آن صورت که مورد نیاز است، صورت نخواهد گرفت؛ زیرا در این صورت فضا رقابتی نخواهد بود و به صورت انحصاری در دست دولت فعالیت خواهد شد. در این راستا شاهدیم از وقتی که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده، نظارت‌ها نیز بیشتر شده است و پیگیر ارائه بهتر کیفیت و کمیت خدمات مورد نیاز نیز هستیم.