در شرایط غلبه ساختار دولتی و اقتصاد دولتی بر فضای تصمیم‌گیری و کسب‌وکار هستیم که نتیجه آن کمرنگ بودن توجه به سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود. به گزارش ایسنا، پرویز رحمتی، رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در نشست مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه مساله اصلی ما تلاش در جهت ایجاد فضای رقابتی در حوزه IT است، اظهار کرد: بازار سازی برای فعالان صنف و دفاع از حقوق آحاد صنف فناوری اطلاعات در مقیاس استانی و نهایتا کشوری از وظایف این صنف است.

وی بیان کرد: دشواری کار این است که در شرایط غلبه ساختار دولتی و اقتصاد دولتی بر فضای تصمیم‌گیری و کسب‌وکار هستیم که نتیجه آن کمرنگ بودن توجه به سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود.

او افزود: از آنجا که حقوق فعالان صنف و تامین آن با منافع مشخص اقتصادی اعضا رابطه مستقیم دارد و بعضا منافع مشخص طیف‌هایی از اعضا هم‌سو و هم جهت با یکدیگر نیستند، در نتیجه مشکلاتی برای ایجاد توافق روی حقوق صنفی در راستای افزایش انسجام صنفی بروز پیدا می‌کند و ظرفیت مواجهه با سوء جریان و سوء تدبیر اجرایی برخی دولتمردان را برای سازمان دشوار می‌سازد.

رحمتی درباره نتایج حاصله از حدود ۴۰ اقدام انجام شده توسط سازمان گفت: تلاش در جهت رفع محدودیت‌های جدی و موجود برای شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت، مشارکت در استقرار کمیته متناظر فنی JTC۱ و ایجاد کمیته‌های فرعی و کارگروه‌های مرتبط با استانداردهای IT، مشارکت در طرح ساماندهی بازار IT کشور، مشارکت در کمیته‌های تخصصی کارگروه مدیریت فاوا کشور، انجام فعالیت‌های مقدماتی و پیگیری‌های مربوط به اخذ مجوز برگزاری الکامپ شانزدهم جهت سازمان کشوری و پیگیری مطالبات صنفی درباره بیمه، مالیات و شهرداری از جمله برخی از برجسته‌ترین آنها تلقی می‌شود.

وی در پایان گفت: امید است با مساعدت و همراهی یکایک فعالان صنف فن‌آوری اطلاعات این سازمان مردم نهاد بتواند در راستای اهداف متعالی ترسیم شده هرچه بهتر و با نشاط‌تر ایفای نقش کند.