از آنجا که جهان ما هر چه بیشتر به سوی هوشمند شدن پیش می‌رود بسیاری از کاربران در سراسر دنیا اقدام به خرید گوشی‌های پیشرفته کرده‌اند، اما قیمت بسیاری از گوشی‌های هوشمند آنقدر بالا است که بسیاری از افراد قدرت خرید این گوشی‌ها را ندارند. البته ورود گوگل را به صنعت موبایل برای ساخت گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت نمی‌توان دست کم گرفت.

شرکت گوگل با طراحی پلت‌فرم آندروید و عرضه رایگان آن برای تمامی تولیدکنندگان باعث شد بسیاری از فعالان این صنعت بتوانند گوشی‌های قدرتمندی طراحی و با قیمت مناسب راهی بازار کنند. در این گزارش به میانگین سنی افراد برای انتخاب گوشی‌های هوشمند و شرکت‌هایی که بیشتر این مدل گوشی‌ها را تولید می‌کنند، می‌پردازیم.

بر این اساس، نیلسن افرادی که میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال دارند را مورد مطالعه قرار داده و به علاقه و کاربردی که هر قشری از گوشی هوشمند دارند و بر اساس آن گوشی خود را انتخاب می‌کنند، پرداخته است.

بر اساس این گزارش، کشور ایتالیا بالاترین درصد جوانانی را دارد که گوشی هوشمند خریداری می‌کنند. ۴۷ درصد جوانان ایتالیایی گوشی هوشمند به دست می‌گیرند و آمریکا بزرگ ترین بازاری است که تعداد زنانی که گوشی هوشمند دارند از تعداد مردان آن بیشتر است. در هند مهمترین ویژگی که کاربران را به خرید گوشی هوشمند جلب می‌کند، ویژگی‌های کاربردی است که از این میان ۴۰ درصد به قیمت و ۱۲ درصد به عمر باتری توجه می‌کنند. این در حالی است که ۲۲ درصد آمریکایی‌ها به قیمت توجه می‌کنند و ۱۴ درصد افراد بیشتر به صفحه کلید کامل QWERTY علاقه دارند.در کشور چین که بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه دنیا را دارد، فقط ۲۲ درصد به قیمت توجه می‌کنند و ۱۰ درصد افراد فرم و طراحی گوشی را مورد توجه قرار می‌دهند.همان‌طور که پیشتر هم گفته شد گوگل با عرضه رایگان پلت‌فرم خود فرصت مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده تا گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بسازند که در این میان شرکت‌های سامسونگ، موتورولا، ایسر و ال جی بیشترین تعداد گوشی‌های ارزان قیمت آندرویدی را تولید می‌کنند.در این میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همچون شرکت کانادایی RIM، نوکیا، HTC و موتورولا با تولید گوشی‌های هوشمند برای بازارهای متوسط بیشترین آمار تولید گوشی هوشمند را دارند.