اگر کارکرد تلفن همراه در طول دوره (میان‌دوره) به سقف ودیعه برسد، خط مشترک قطع نشده و پیامکی مبنی بر واریز بدهی برایش ارسال می‌شود و با مراجعه به دفاتر امور مشترکان قبض قابل پرداخت است، اما اگر در پایان دوره صورتحساب برای مشترک صادر شود که مبلغ آن بیش از ۳۰ هزار تومان باشد و مشترک آن را پرداخت نکند؛ خط مربوطه قطع می‌شود. محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قطعی خط مشترک درصورت نپرداختن بدهی پایان ‌دوره‌، به میزان ودیعه ارتباطی ندارد، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه مشترکان وظیفه داریم به مشترک اعلام کنیم که در مدت زمان مقرر و تعیین شده مبلغ را پرداخت کند؛ مشترکان می‌توانند در میان دوره تا سقف ودیعه خود مکالمه داشته باشند، اما باید در پایان دوره که به مشترک اطلاع‌رسانی شد، قبضش را پرداخت کند.

وی گفت: در برخی کشورها زمانی که اعتبار فردی با بانکی دچار مشکل شود هیچ بانک یا اپراتوری به او اعتبار نمی‌دهد، زیرا همه سیستم‌ها به یک سیستم مرکزی متصل است و این سیستم اعتبار فرد را مشخص می‌کند، ولی ما در کشور چنین سیستمی نداریم و به همین دلیل اگر مشکلی با یک بانک داشتیم و اعتبارمان خراب شد، می‌توانیم با بانک دیگری تعامل داشته باشیم. او افزود: قرار است همراه اول سیستمی تحت عنوان مشترکان VIP راه‌اندازی کند تا مشترکانی که در طول ارتباطشان با ما خوش‌حساب بودند به عنوان مشترکان VIP محسوب شوند و مزایایی برای آنها در نظر گرفته شود.

اطلاع‌رسانی به مسافران متروی تهران با بلوتوث

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به هماهنگی‌هایی که با فرهنگسرای مترو صورت گرفته اعلام کرد: امکان ارسال بلوتوث در ایستگاه‌های مترو فراهم شده است و از این طریق پیام‌های فرهنگی، مذهبی، اطلاع‌رسانی و سایر موضوعات به مسافران ارسال می‌شود. محسن محمدیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: هم اکنون فرهنگسرای مترو در ایستگا‌ه‌های هفت‌تیر، شهید بهشتی، گلبرگ و میدان شهدا مستقر شده‌اند و پیام‌های اطلاع‌رسانی را از طریق بلوتوث ارسال می‌کنند. وی گفت: در همین حال در ایستگاه‌های شلوغ مانند صادقیه و امام خمینی سامانه‌ای فعال شده که پیام‌ها را از طریق بلوتوث برای مسافران ارسال می‌کنند.