یک دوربین نیمه حرفه‌ای با قابلیت‌های متنوع

بازار دیجیتال‌- شرکت Nikon درست در آخرین روزهای سال ۲۰۱۰ میلادی یکی از جدیدترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال خودش را به بازار معرفی و عرضه کرد. این دوربین که با مدل P۷۰۰۰ به بازار معرفی شده، از نظر طراحی ظاهری و حتی قابلیت‌هایش بسیار شبیه به دوربین‌های Canon G۱۱ و Nikon P۶۰۰۰ است. این دوربین مانند دیگر دوربین‌های سری P شرکت Nikon امکان تنظیمات اتوماتیک را دارد، اما می‌تواند روی حالت تنظیم دستی هم قرار گرفته و عکس‌هایی با فرمت RAW را هم بگیرد. این دوربین اگرچه قابلیت GPS را که در مدل P۶۰۰۰ وجود داشته، ندارد، اما امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۰ مگاپیکسل را داشته و قابلیت عکاسی با حساسیت مناسب ۱۲۸۰۰ را به کاربرانش می‌دهد. حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۲۸ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله کانونی آن به ۲۰۰ میلیمتر می‌رسد. دوربین جدید Nikon مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و از زوم دیجیتال تا ۴ برابر هم بهره می‌برد.

حداقل سرعت شاتر این دوربین ۶۰ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر ۱ به ۴۰۰۰ ثانیه است. این دوربین دارای یک نمایشگر LCD بزرگ با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح تصویر ۹۲۱۰۰۰ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم به کاربرانش می‌دهد.

دوربین P۷۰۰۰ امکان فیلمبرداری با وضوح مناسب و فرمت MPEG-۴ را دارد و از یک پورت USB و خروجی HDMI هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۸/۴۴×۷۷×۲/۱۱۴ میلیمتر بوده و وزن آن به ۳۱۰ گرم می‌رسد.

دوربین جدید این شرکت به تازگی و با قیمت ۵۵۰۰۰۰ تومان با گارانتی شرکت نورنگار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.