تلفن‌های همراه باعث ایجاد اختلال در پرواز می‌شوند

نتایج یک بررسی نشان داده، دستگاه‌های الکترونیکی همانند تلفن‌های همراه و دستگاه‌های پخش موسیقی ممکن است باعث ایجاد اختلال در ارتباطات فضایی شود. در حالی که بارها از مسافران خواسته شده که هنگام پرواز از دستگاه تلفن‌همراه‌شان استفاده نکنند یا دستگاه‌ پلیر خود را روشن نکنند، اما باز هم دیده می‌شود که مسافران از این دستگاه‌ها در حین پرواز استفاده می‌کنند. فدرال هوافضای آمریکا اعلام کرده که مسافران در ارتفاع ۱۰ هزار پایی باید تلفن‌همراه‌شان را خاموش کنند، در غیر این صورت باعث به وجود آمدن اختلالاتی در سیستم‌های هواپیمایی خواهد شد. همه دستگاه‌های الکترونیکی از خود سیگنال‌ و تشعشع ایجاد می‌کنند؛ بنابراین هنگامی که روشن هستند باعث ایجاد اختلال می‌شوند و در زمانی که این دستگاه‌ها به اتصالات Wi-Fi هم تجهیز باشند سیگنال‌های رادیویی را با بیشترین میزان قدرت انتقال می‌دهند.

البته تصور اینکه گوشی‌های تلفن همراه ممکن است باعث سقوط هواپیما شود خیلی دور از ذهن است اما به دلیل اختلالاتی که ممکن است در سیستم هواپیما ایجاد کنند، از کاربران خواسته می‌شود که این دستگاه‌ها را خاموش کنند.

اگرچه همه فرودگاه‌ها می‌گویند که مسافران باید دستگاه الکترونیکی خود را در ارتفاعات کم خاموش کنند، اما شمار شرکت‌هایی که اتصالات Wi-Fi را برای پرواز ارائه داده‌اند افزایش یافته و هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی American، AirTran، Delta، JetBlue و Virgin America این سرویس را ارائه می‌دهند.