مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره مذاکرات مخابرات با رگولاتوری راجع به سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی گفت: قرار است تغییراتی در ماهیت فروش سیم‌کارت‌ها صورت گیرد که به‌زودی کلیات آیین‌نامه آن توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌شود. صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کلیاتی که اعلام خواهد شد، به‌طور کلی روال تغییر می‌کند؛ به این صورت که مشترکان مختارند که نوع سیم‌کارتشان را انتخاب کنند. وی ادامه داد: به عنوان مثال یک مشترک می‌تواند به مخابرات مراجعه کرده و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در اختیار مخابرات قرار دهد تا مخابرات صورت‌حساب مشترک را از آن مبلغ کسر کند یا مثلا مشترکی که می‌خواهد از رومینگ استفاده کند، می‌تواند مبلغی به مخابرات بسپارد که مخابرات هزینه صورت‌حساب مشترک را از آن میزان کسر کند تا تلفنش در زمان رومینگ قطع نشود و بتواند تا سقفی که در اختیار مخابرات قرار داده از مبلغ رومینگ استفاده کند.

فیضی اظهار کرد: این موضوع باید انتخابی باشد و مشترک درصورت تمایل می‌تواند که این کار را انجام ندهد و مشترکانی هم که تمایل دارند می‌توانند به واسطه داشتن سپرده نزد مخابرات از مزایای این سپرده نیز بهره‌مند شوند.

پیش از این نیز معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته بود: سازمان تنظیم مقررات در مذاکرات خود با مخابرات درباره سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی به دنبال آن بود که شرایط را به گونه‌ای تنظیم کند تا خود مشترک حق انتخاب داشته باشد؛ به این معنی که مثلا مشترک، سپرده‌ای نزد مخابرات داشته باشد تا این شرکت در زمان نیاز، به واسطه این سپرده مبلغ کارکرد مشترک را کسر کند.