بر اساس اطلاعاتی که در باره گوشی نسل بعدی آی‌فون منتشر شده، این گوشی به شکل جهانی عرضه می‌شود و در اختیار همه مردم در سراسر دنیا قرار می‌گیرد. به گفته مدیر مالی ورایزون، اپل قصد دارد گوشی بعدی آی‌فون را سازگار با همه شبکه‌های سراسر جهان راهی بازار کند. بر این اساس گفته می‌شود گوشی نسل بعدی آی‌فون با شبکه‌های بی سیم «GSM» سازگار است که در همه کشورها وجود دارد. به این ترتیب آی‌فون ۵ نه تنها با شبکه CDMA سازگار است، بلکه با فناوری جهانی GSM کار می‌کند.

به این ترتیب کاربران در کشورهایی که از شبکه‌های GSM پشتیبانی می‌کند، همانند کشورهای اروپایی می‌توانند با خرید سیمکارت همان کشور از این گوشی استفاده کنند.

به نظر می‌رسد این اقدام برای اپل می‌تواند به این معنی باشد که قیمت محصولاتش را پایین نگه دارد؛ زیرا این شرکت می‌تواند به جای ساخت چند نسخه از یک گوشی فقط یک مدل تولید ‌کند.

شرکت اپل همچنین قرار است با اپراتورهای CDMA عربستان سعودی و کره جنوبی وارد مذاکره شود تا آی‌فون ۵ را برای این کشورها نیز عرضه کند. بر اساس این گزارش، گوشی آی‌فون جدید از پردازنده کوالکام با فناوری NFC سازگار است و به کاربران امکان می‌دهد برای پرداخت هزینه‌ها و سرویس‌ها از تلفن همراهشان استفاده کنند. به‌علاوه سایز صفحه نمایش هم تغییر کرده و گفته می‌شود دوربین هم ارتقا پیدا کرده است.