اخیرا اخباری درباره اپراتور دوم تلفن همراه منتشر و اعلام شد که این اپراتور حدود ۱۵ میلیون سیم‌کارت را بدون ثبت مشخصات خریداران از طریق دست‌فروشان، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان گوشی موبایل و روزنامه فروشان توزیع کرده است، اما معاون رگولاتوری تاکید کرد: هیچ اپراتوری حق ندارد بدون احراز هویت خریدار سیم‌کارت‌ها را فعال کند. به گزارش ایسنا، در همین رابطه به نقل از عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام شد که واگذاری سیم‌کارت بدون مشخصات خریداران آنها در شبکه به‌وسیله اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان ایرانسل، امنیت خانواده‌ها و جامعه را تهدید می‌کند. سبحانی‌فرد تاکید کرده بود که این اپراتور موظف است موارد قانونی را در هنگام واگذاری سیم‌کارتش رعایت کند.

اما حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفت‌وگو با «ایسنا» در این رابطه تاکید کرد: هیچ اپراتوری حق ندارد بدون احراز هویت سیم‌کارت‌ها را فعال کند و تا جایی که اطلاع داریم هیچ اپراتوری این کار را نکرده و نمی‌تواند این کار را انجام دهد و تا به حال موردی نداشتیم که اپراتوری بدون احراز هویت سیم‌کارتش را فعال کند. وی افزود: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نیز به طور مرتب هم حضوری و هم غیرحضوری فعالیت‌های اپراتورها را رسیدگی می‌کند.

وی درباره توزیع سیم‌کارت‌های بدون مشخصات تاکید کرد: انجام این کار برای اپراتور هیچ نفعی ندارد و تنها مسوولیتش بیشتر خواهد شد و هیچ اپراتوری مایل نیست خلاف پروانه‌اش این کار را انجام دهد.