هدست بی‌سیم هوشمند

بازار دیجیتال- در سال‌های اخیر محصولات دیجیتال هوشمند بازار پر رونقی پیدا کرده‌اند تا جایی که دیگر از صنعت گوشی‌های موبایل به تدریج بیرون آمده و حالا حتی به بازار انواع هدست‌ها هم رسیده‌اند. حالا شرکت Sony جدیدترین محصولش را که یک هدست بی‌سیم و هوشمند است به‌تازگی به بازار معرفی کرده است. این هدست تنها برای گوش دادن به موسیقی طراحی نشده است و قابلیت‌های دیگری را هم در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهد. با این اوصاف این محصول یک هدست معمولی نیست. شاید مهم‌ترین ویژگی این محصول مجهز بودن آن بلوتوث نسخه ۲.۰ برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های سازگار با سیستم‌عامل آندروید است.

این دستگاه قابلیت پخش صدای محیطی به دو صورت مختلف است و از چهار ست هدفون تو گوشی هم بهره می‌برد. این هدفون دارای یک کابل USB برای اتصال به کامپیوترهای شخصی، شارژ همزمان و انتقال فایل است. ویژگی مهم‌تر این محصول، اما مبتنی بودن بر حافظه microSD با ظرفیت ۲ گیگابایت است که قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را هم دارد تا به این ترتیب، فضای کافی برای ذخیره فایل‌های موسیقی مورد علاقه کاربران را برای آنها فراهم کند.

هدست هوشمند Sony قابلیت تبدیل متن به گفتار، نگهداری و مرتب کردن ایمیل‌های رسیده و به روز کردن شبکه‌های اجتماعی را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا از محصولات مشابهش کاملا متمایز شود. این هدست همچنین امکان برقراری تماس‌های تلفنی از طریق گوشی‌های موبایل را هم دارد. قرار است به زودی با قیمت ۱۵۰ دلار روانه بازار شود و به فروش عمومی برسد.