همکاران سیستم- کسب‌وکارهای تجاری در طول سال با انبوهی از اطلاعات سروکار دارند که می‌بایست آنها را جمع آوری کنند. از اطلاعات مربوط به مشتریان گرفته تا اطلاعات مربوط به مالکیت فکری و تبادلات مالی. اما گردآوری و ذخیره این اطلاعات هزینه بسیار زیادی با خود به همراه دارد. اخیرا شرکت سیمانتک در گزارشی اعلام کرده است گردآوری و نگهداری اطلاعات دیجیتال سالانه ۱/۱ تریلیون دلار برای کسب‌وکارهای تجاری هزینه در بردارد. به گزارش وب‌سایت eweek، سیمانتک در این گزارش اعلام کرده است کسب‌وکارهای تجاری امروزه در مجموع حدود ۲/۲ زتابایت (هر زتابایت یک میلیارد ترابایت) اطلاعات ذخیره شده دارند. در این میان سهم کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به طور میانگین ۵۶۳ ترابایت است و پیش‌بینی می‌شود حجم این اطلاعات تا سال آینده ۱۷۸ درصد رشد داشته باشد.

بر اساس این گزارش، یک کسب‌وکار کوچک که دارای ۵۰ کارمند باشد سالانه ۱۸۳۵۰۰ دلار را صرف مدیریت اطلاعات مورد نیاز خود می‌کند، اما همین هزینه در یک کسب‌وکار دارای ۲۵۰۰ کارمند به ۲/۸ میلیون دلار می‌رسد.

شرکت سیمانتک گزارش داده است که سال گذشته ۶۹ درصد از کسب‌وکارهای مورد بررسی به دلایل مختلف بخشی از داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از دست داده‌اند. خطای انسانی، نقص‌های سخت‌افزاری، رخنه‌های امنیتی و سرقت داده‌ها از جمله دلایل از دست رفتن اطلاعات اعلام شده است. کسب‌وکارهای مورد بررسی به متخصصان سیمانتک گفته‌اند از دست رفتن اطلاعات برای آنها پیامد‌ها و مشکلاتی همچون کاهش اعتبار و وجهه، کاهش درآمد، افزایش هزینه‌ها و کاهش ارزش سهام را در پی داشته است.

متخصصان شرکت سیمانتک گفته‌اند گردآوری و ذخیره اطلاعات دیجیتال به‌رغم هزینه‌های بالایی که برای کسب‌وکارهای تجاری دارد، به طور متوسط ۴۹ درصد از ارزش کلی آنها را تشکیل می‌دهد. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اطلاعات خود را به نحو کارآمدتری مورد استفاده قرار می‌دهند، از مزیت‌های رقابتی بیشتری برخوردار هستند و گاهی این مزیت‌ها تعیین کننده شکست یا پیروزی یک کسب‌وکار است.