گروه بنگاه‌ها- گوگل با خرید شرکت Pitt Patt که مجموعه‌ای است از خبرگان تکنولوژی تشخیص چهره قصد دارد به زودی دنیای وب را به‌طور اساسی دگرگون نماید. به گزارش علم و صنعت نوید، شرکت (Pittsburg Pattern Recognition Pitt Patt) در سال ۲۰۰۴ توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه (Carnegie Mellon (CMU آمریکا تاسیس شد. تکنولوژی تشخیص چهره این شرکت می‌تواند کاربران را از طریق چهره‌شان تشخیص و هرگونه حرکت آنها در مقابل Web Cam را دنبال کند و تا پیش از این در موارد گوناگونی به کار گرفته شده است از جمله برای بررسی تصاویر ویدئویی و تعیین تعداد افراد حاضر در مقابل دوربین، تحلیل الگوی حرکتی یک فرد در مقابل دوربین در یک بازه زمانی طولانی، تعیین میزان استقبال و طیف استفاده‌کنندگان از سرویس‌های شهری که از طریق کیوسک خودکار عرضه می‌شوند (Vender Machines) و در نهایت برای مقاصد امنیتی و کنترلی در اماکن مهم و حساس.

هنوز جزئیات دقیقی از نحوه تعامل گوگل با Pitt Patt در این خصوص منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد از امکانات این تکنولوژی در +Google بهره ببرد.

رقیب اصلی گوگل در سرویس‌های اجتماعی یعنی Facebook در حال کار روی یک تکنولوژی مشابه است برای تشخیص افراد حاضر در یک عکس که توسط کاربر بارگذاری می‌شود و پیشنهاد tag کردن عکس برای افراد حاضر در همان عکس به کاربر. این در حالی است که گوگل قصد دارد از تکنولوژی تشخیص چهره خود در زمینه متفاوتی استفاده نماید. گوگل می‌خواهد این تکنولوژی را به سرویس ویدئو کنفرانس +Google اضافه کند تا از این طریق در هر لحظه فوکوس تصویر و صدا روی فردی که در حال صحبت کردن است قرار بگیرد، البته احتمال به کارگیری این تکنولوژی در سایر سرویس‌های گوگل از قبیل جست‌وجوی تصاویر، Video Chat در Gmail و Google Talk نیز وجود دارد. واضح است که رقابت این دو غول تکنولوژی در این عرصه نیز در آینده بسیار نزدیک ما را با شگفتی‌های تازه‌ای در وب مواجه خواهد ساخت.