دوربین کامپکت جدید با لنز پرسرعت

بازار دیجیتال- مدل EX۲F از دوربین‌های جدید سامسونگ است که ویژگی مهم آن تجهیز به سریع‌ترین لنزی است که تاکنون روی دوربین‌های کامپکت نصب شده است. به این ترتیب حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف هم می‌توانید از سرعت‌های شاتر بالا برای عکاسی استفاده کنید. لنز این دوربین فواصل کانونی ۲۴-۸۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد. این لنز بزرگنمایی در حدود ۳ برابر را ارائه می‌دهد. همچنین از نظر واید بودن و پوشش‌دهی میدان دید، این دوربین یکی از برترین‌ها است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال تصویر دوتایی (Dual) مجهز است تا لرزش دست شما تاثیر کمتری در عکس‌هایی که می‌گیرید داشته باشد.

EX۲F از سنسور تصویر ۱۲/۱ مگاپیکسلی BSI CMOS بهره می‌برد. حساسیت آن نیز از ۸۰ تا ۱۲,۸۰۰ قابل تنظیم است. نکته‌ جالب این است که EX۲F توانایی عکاسی در فرمت خام Raw را نیز دارد که بر قابلیت‌های حرفه ای آن می‌افزاید.

بدنه‌ این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است و یکی از مستحکم‌ترین دوربین‌های کامپکتی است که تا به حال دیده‌ایم.

این دوربین به یک صفحه نمایش ۳ اینچی AMOLED مفصلی و چرخان مجهز است.

دوربین مذکور همچنین توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو را نیز دارد. ویدیوها دراین دوربین با فرمت AVCHD ذخیره می‌شوند.عکس‌ها و فیلم‌ها نیز روی انواع کارت‌های حافظه SD ذخیره می‌شوند.

این دوربین به دلیل هوشمند بودن، با تمام دستگاه‌های دیگر ساخت سامسونگ مثل تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌های آن قابلیت Sync شدن دارد.

به طور کلی مجهز بودن به سریع‌ترین لنز دوربین‌های کامپکت ساخته شده تا به تاریخ معرفی با f/۱.۴ ،بهره گیری از مودهای عکاسی حرفه‌ای P,A,S,M و قابلیت انتخاب آنها از طریق پیچ تنظیم، توانایی عکاسی در فرمت RAW، توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD، بهره‌گیری از بدنه‌ با جنس آلیاژ منیزیم، مجهز بودن به لرزشگیر تصویر اپتیکال Dual، مجهز بودن به Wi-Fi داخلی و فناوری‌های هوشمند سامسونگ، قابلیت سازگاری و استفاده‌ همگام با دیگر دستگاه‌های سامسونگ و... از قابلیت‌ها و نقاط قوت این دوربین است.

این دوربین به زودی وارد بازار داخلی خواهد شد.