بازار دیجیتال- مدیر یکی از سرویس‌دهندگان اینترنت اعتقاد دارد که تنها راه ارائه سرویس‌های مناسب اینترنتی به کاربران اطلاع‌رسانی شفاف به کاربران است. کیومرث صاحب پناه مدیر مسوول سوشیانت با بیان اینکه ارائه سرویس با کیفیت درخواستی از سوی کاربران باید به عنوان یک تعهد کاری میان شرکت‌های اینترنتی مطرح باشد گفت: همچنین تعهد شرکت‌ها با پاسخگویی در خصوص دلایل قطعی‌ها و مسترد کردن وجه آن می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های اعتمادسازی سرویس‌دهندگان اینترنتی نیز باشد.صاحب پناه خاطرنشان کرد: ارائه سرویس امن و بدون قطعی ارتباط، مستلزم افزایش پهنای باند ارائه شده توسط سرویس دهنده، افزایش تعداد خطوط و استفاده از سرور‌های پیشرفته و توانمند است. اگرچه چنین مواردی شرکت‌ها را با افزایش هزینه مواجه می‌کند، اما ارائه خدمات مناسب در گروی تلاش بیشتر به روز شدن ساختار تکنیکی ابزارها و صرف وقت و هزینه است.

در ادامه مدیرعامل سوشیانت انحصارطلبی را دلیل دور ماندن کاربران ایرانی از سرویس‌های روز دنیا دانست و گفت: کسب عمده درآمد از یک سرویس باعث شده تا ارائه سرویس‌های جدید اینترنتی امکان‌پذیر نباشد و به تبع آن تامین زیرساخت به کارگیری این سرویس‌ها به منظور ارائه توسط شرکت‌های کوچک نیز فراهم نگردد.او گفت: سوشیانت با تحقیقات بازاری گسترده و با در نظر گرفتن درخواست‌ها و نیاز کاربران به واسطه ایجاد و تکمیل یک پورتال کاملا ایرانی و web base درصدد تولید و ارائه سرویس‌های مورد نیاز کاربران براساس درخواست آنها است.

او اضافه کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از اینترنت، تدوین قوانین و مقررات وب، استفاده از پنل‌های استاندارد از جمله عواملی هستند که باعث رونق بازار شرکت‌های اینترنتی و در نهایت رضایت بازار مصرف می‌شوند. همچنین این موارد باعث ایجاد حس رقابت در میان شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و تقویت آنها خواهد شد.

صاحب پناه با اشاره به جامعه الکترونیکی و تولید بستر و زیرساخت‌های آن گفت: فراهم آوردن بستری مناسب و امن می‌تواند در حوزه‌های مختلف انگیزه‌ای در جهت الکترونیکی شدن همچون راه‌اندازی فروشگاه‌های الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی و در نهایت تجارت الکترونیکی ایجاد کند.کیومرث صاحب پناه با اشاره به شعار «وب برای همه» اعتقاد دارد هر ایرانی بایستی فضایی از وب را به خود اختصاص دهد، چرا که تعدد وب سایت در یک منطقه جغرافیایی باعث افزایش منابع اطلاعاتی آن منطقه است و همچنین فقر زبان فارسی در وب نیز از میان می‌رود.