بازار دیجیتال- اپراتور دوم تلفن‌همراه برای افزایش سهم ارزش مالی تجهیزات اصلی شبکه خود به میزان 51درصد، قصد دارد با همکاری نوکیا کارخانه تجهیزات تلفن‌همراه در کشور را راه‌اندازی و اقدام به انتقال تکنولوژی کند.

در‌حال‌حاضر شرکت چینی «هواوی» با همکاری شرکت صنایع مخابراتی ایران (یکی از پیمانکاران ایرانسل) اقدام به راه‌اندازی یک کارخانه تولید تجهیزات شبکه تلفن‌همراه کرده است، البته این پاسخ مدیر عامل ایرانسل به پاسخ به این سوال که چرا سهم تولید داخل در اپراتور دوم هنوز به 51درصد نرسیده است، اشاره دارد. همچنین شرکت ایرانسل مدعی است طرح مشترکی از سوی نوکیا و ایرانسل در این زمینه در حال اجرا است که کلیات این طرح نیز مورد موافقت نسبی وزارت صنایع قرار گرفته است.
طبق این طرح نوکیا برای اولین بار با همکاری یک اپراتور ایرانی اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولید تجهیزات شبکه تلفن‌همراه با انتقال تکنولوژی به کشور خواهد کرد. به گفته علیرضا قلمبد دزفولی، مدیر عامل ایرانسل، پیش‌بینی می‌شود راه‌اندازی کارخانه تولید تجهیزات تلفن‌همراه توسط این شرکت و نوکیا سهم تولید داخل در شبکه اپراتور دوم ظرف سال آینده به ۵۱درصد برسد. ضمن اینکه اکنون این میزان به ۳۲درصد رسیده است. همچنین ایرانسل تمام پیمانکاران خود را متعهد به استفاده از تمام تجهیزات تولید داخل کرده است.