بر اساس تحقیقات جدیدی که از جانب موسسه تحقیقاتی BCC Research به عمل آمده است، بازار جهانی خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در سال ۲۰۰۵ میلادی تقریبا ۶/۵۵میلیارد دلار ارزش داشت که‌این رقم در سال ۲۰۰۶ میلادی به ۵/۶۳میلیارد دلار افزایش یافت. به گزارش تالیا نیوز، با در نظر گرفتن نرخ رشد سالیانه معادل ۷‌درصد، بازار مذکور تا سال ۲۰۱۱ میلادی به ارزشی معادل ۹/۸۸میلیارد دلار دست خواهد یافت.بر اساس این گزارش، تلفن‌های همراه هوشمند بیشترین سهم را در مقطع پیش‌بینی شده متوجه خود خواهند کرد و با ۷/۱۵درصد نرخ رشد سالیانه تا سال ۲۰۱۱ میلادی، ۸/۱۷میلیارد دلار از این بازار را به خود اختصاص می‌دهند.بر همین اساس، بیشترین سهم ارزش افزوده بازار خدمات تلفن همراه به کامپیوترهای نوت بوک تعلق دارد.

در سال ۲۰۰۶ میلادی، کامپیوترهای نوت بوک سهمی حدود ۸۴‌درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند و این رقم تا سال ۲۰۱۱ میلادی به ۲/۶۹میلیارد دلار می‌رسد که سهمی بیش از ۹۶‌درصد از بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

طراحی برنامه‌های کاربردی مناسب علت اصلی اقبال به این خدمات عنوان شده است.

تا سال ۲۰۱۱ میلادی، برنامه‌های کاربردهای مخابراتی و ارتباطی اداری و سرویس‌های موقعیت یاب جهانی تقریبا ۶۷‌درصد از تمامی برنامه‌های نصب شده در دستگاه‌های تلفن همراه را به خود اختصاص خواهند داد.