پل هیدان مدیر عامل موسسه Unity Capital اعلام کرده است که سال ۲۰۰۷ میلادی در خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه بازی‌های همراه و همچنین در خصوص درآمد حاصل از صنعت مذکور بی‌نظیر و رکورد شکن خواهد بود. به گزارش تالیا نیوز، در جریان کنفرانس تولید‌کنندگان بازی‌های همراه (GDC) و در جلسه‌ای موسوم به Mobile Games که نگاهی اجمالی به وضعیت استراتژیک بخش مربوطه داشت، هیدان خاطر نشان کرد که همکاری‌های صورت گرفته در این بخش و تجارت مشترکی که در همین زمینه و بر اساس بیش از ۳۰ قرارداد مرتبط راه‌اندازی شده است از ارزشی تقریبی حدود ۲۱۰‌میلیون دلار برخوردار است که ‌این امر در جای خود بی نظیر تلقی می‌شود.

بر اساس این گزارش تاکنون در سال جاری ۶ قرارداد مهم در این زمینه منعقد شده است.

هیدان همچنین یادآور شد که قرار است ۳۰ مورد خرید و ادغام شرکت‌ها در بازار مذکور رخ دهد که از این میان تا‌کنون در سال ۲۰۰۷ میلادی ۵ مورد اتفاق افتاده است.

به گفته وی Venture capital بسیار علاقه‌مند است تا در این بخش فعال شود.

هیدان همچنین خرید Jamdat از جانب (Electronic Arts (EA را به عنوان یکی از تحولات مهم بازار توصیف کرد و در عین حال خرید Goodliving, توسط Real Networks و خرید Jamba توسط News Corp و همچنین خرید Living Mobile توسط Disney را بیانگر این حقیقت دانست که شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای به شدت علاقه‌مند به فعالیت در بخش تلفن همراه هستند و مترصد هستند تا در این زمینه از فرصت‌های مقتضی نهایت استفاده را ببرند.

سابقه اولین قراردادهای مربوط به سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه به سال ۱۹۹۹ میلادی باز می‌گردد. در حالی که سرمایه‌گذاری و شراکت در زمینه صنعت بازی همراه در ۴ سال اول بسیار کند صورت می‌گرفت اما در طول ۳ سال گذشته شاهد رشد سریعی در این بخش هستیم.

Digital Chocolate بزرگ‌ترین برنده سال گذشته محسوب می‌شود که ۵/۲۲میلیون دلار بودجه را در زمینه سرمایه‌گذاری دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله سرمایه‌گذارانی که در طول هفت سال گذشته علاقه قابل ملاحظه‌ای را از خود نشان دادند می‌توان به Qualcomm و Softbank Funds اشاره کرد که هریک از سال ۱۹۹۹ میلادی تا‌کنون ۶ قرارداد منعقد کرده اند.

به گفته هیدان در حال حاضر ۴ شرکت عمومی فعال در زمینه بازی‌های همراه وجود دارند که عبارتند از Gameloft, G-Mode, Superscape و G۵.

هیدان همچنین برآورد کرده است که ارزش تقریبی بازار شرکت‌های مذکور به ۶۰۰ میلیون دلار رسد.