تشخیص فعالیت‌ هیجانی مغز افراد  هنگام بازی رایانه‌ای

با عرضه دستگاهی که قادر است فکر بازیکنان رایانه را بخواند، شیوه تقابل انسان و رایانه تغییر می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، در دنیایی که بازیکنان رایانه می‌توانند روزها را صرف رایانه‌شان کنند، یک شرکت استرالیایی که به دنبال افزایش رابطه انسان و دستگاه رایانه است، ابزاری را طراحی کرده که قادر است فکر انسان را بخواند و به این ترتیب شیوه تقابل میان انسان و رایانه را تغییر دهد. براساس این گزارش این ابزار که به اختصار EDK خوانده می‌شود، به تازگی در کنفرانس بین‌المللی طراحان بازی در سانفرانسیسکو به نمایش درآمده و قادر است فعالیت‌های هیجانی در مغز را تشخیص دهد و با خواندن این سیگنال‌ها و تبدیل آن‌ها به اطلاعات معنی‌دار،‌ اندیشه و احساس بازیکن را می‌خواند و آنها را در بازی منعکس می‌کند.