فیلم‌های عکاسی کم فروش شده‌‌اند

بازار دیجیتال- با ورود دوربین‌های دیجیتال به دنیای عکاسی کمتر می‌توان شاهد حضور فیلم‌های عکاسی در بازار بود. شاید در گذشته‌های نه چندان دور خرید و استفاده از این کالا ضروری و مهم به نظر می‌رسید اما امروزه وجود تلفن‌های همراه دوربین‌دار و دوربین‌های دیجیتال از رونق بازار انواع فیلم‌های عکاسی کاسته است. به طوری که برخی فروشندگان انواع دوربین‌های عکاسی بر این باورند که خرید و فروش در بازار فیلم‌های عکاسی به قدری کاهش یافته است که ۳۰تا۴۰درصد رکود بازار این محصول را در پی داشته است.

کونیکا، فوجی، کداک را می توان جزو انواع فیلم‌های عکاسی شناخته شده موجود در بازار اعلام کرد که نسبت به دیگر برندهای این محصول از اقبال بیشتری برخوردار است.

البته به گفته یکی از فروشندگان انواع دوربین‌های عکاسی به غیر از فوجی و کونیکا که در حال حاضر به عنوان فیلم‌های عکاسی موجود در بازار هستند، برندهای دیگری همچون آگفا، میتسوبیشی(به عنوان فیلم‌های رنگی) و برندهای لاکی، فوما، فورته، ایلفور(به عنوان فیلم‌های سیاه و سفید) می‌توان اشاره کرد که نسبت به دو برند «فوجی» و «کونیکا» از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

طبق اعلام برخی فعالان این محصول، قیمت انواع فیلم‌های عکاسی در روزهای پایانی سال گذشته با افزایش قیمت ۱۰درصدی مواجه بوده است که البته فروشندگان، تقاضای بالای این کالا برای ایام عید را دلیل افزایش قیمت آن اعلام کردند.

در حال حاضر قیمت انواع فیلم‌های عکاسی ۳۶تایی کونیکا هزار و ۵۰۰تومان و فیلم‌های ۳۴تایی آن هزار و ۳۰۰تومان است که سایر برندهای موجود این محصول نیز با اختلاف قیمت ۱۰۰تومان نسبت به کونیکا و فوجی به فروش می رسند.

اما به گفته برخی فروشندگان، انواع نوارهای VHS نیز در بازار با کاهش ۱۰درصدی مواجه بوده‌اند.

البته در حال حاضر پاناسونیک، سونی، ال‌جی، کداک از برندهای معروف موجود این محصول در بازار هستند، که پاناسونیک از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به دیگر برندهای این محصول برخوردار است.

در حال حاضر نیز قیمت یک نوار VHS س۳ ساعته ۲هزار تومان است و قیمت ۲ساعته آن هزار و ۲۰۰تومان است.