یک‌میلیارد و سیصد‌میلیون تومان زیان تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی

به منظور تجهیز ۲۵ منطقه مخابراتی به سیستم‌های هوشمند حفاظتی و در جهت کاهش تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی، فراخوان شرکت‌های داوطلب شرکت در مناقصه از سوی شرکت مخابرات استان تهران، نیمه دوم فروردین برگزار می‌شود. محمد رجبی، رییس اداره حفاظت فیزیکی شرکت مخابرات استان تهران، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: هدف از برگزاری این مناقصه جلوگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی و جبران کمبود نیروی انسانی است. وی همچنین افزود: با استفاده از طراحی این سیستم، مشکل سرقت وتخریب تجهیزات و کمبود نیروی انسانی کاهش خواهد یافت.

وی سیستم‌های حفاظتی هوشمند را شامل دوربین‌های مدار بسته، اعلام حریق و اکسس کنترل عنوان کرد و افزود: وظیفه «اکسس کنترل» نظارت بر ورود و خروج بوده که می‌تواند شامل تمامی پرسنل، اشیا و خودروها باشد.

رجبی، گفت: تنها در شش ماهه نخست سال ۸۵، با حدود یک‌میلیارد و سیصد‌میلیون تومان تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی مواجه بودیم و به همین منظور، هدف نهایی طرح جدید، اتصال مراکز مخابراتی، کافوهای نوری، کابل‌ها و تلفن‌های همگانی و ... به یک مرکز مانیتورینگ درنظر گرفته شده است تا از این طریق، تا حد امکان از سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی جلوگیری شود.