هیتاچی سه‌میلیارد ین برای تولید پلاسما در مالزی سرمایه‌گذاری می‌کند

هیتاچی دومین تولید‌کننده صفحات نمایش پلاسما در ژاپن اعلام کرد، مبلغ سه‌میلیارد ین ژاپن (معادل ۲۵‌میلیون دلار آمریکا) در کشور مالزی برای ساخت صفحات نمایش پلاسما به منظور پاسخگویی به نیاز بازارهای استرالیا و آسیای جنوب شرقی و نیز کاهش هزینه‌های تولید سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ماسایوکی تاکئوچی (Masayuki Takeuchi) سخنگوی هیتاچی گزارش روزنامه نیکی (Nikkei) در خصوص استفاده از کارخانه و تجهیزات تولید درایوهای نوری هیتاچی در مالزی برای تولید صفحات نمایش ۴۲ و ۵۰ اینچی پلاسما، با ظرفیت ۱۰‌هزار صفحه در ماه را

تایید کرد.

بدین ترتیب هیتاچی هم مانند سایر رقبای ژاپنی خود یعنی پاناسونیک، توشیبا و سونی اقدام به تولید محصولات تصویری در خارج از ژاپن کرده است.

این شرکت در اکتبر گذشته اعلام کرده بود قصد دارد با مبلغی بالغ بر ۸‌میلیارد ین ژاپن اقدام به تاسیس کارخانه تولید صفحات پلاسما با ظرفیت ۸۰هزار صفحه در ماه در جمهوری چک کند.

این کارخانه در تابستان سال‌جاری میلادی آغاز به کار خواهد کرد.

هیتاچی در اکتبر سال گذشته، به دلیل کاهش فروش صفحات پلاسما در آمریکای شمالی و چین و اقبال مصرف‌کنندگان به صفحات نمایش ال‌سی‌دی، پیش‌بینی خود را برای تولید صفحات نمایش پلاسما تا پایان سال منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۰۷ با ۲۰‌درصد کاهش به ۸۰۰ دستگاه تقلیل داده بود.

این در حالی است که در سپتامبر گذشته توشیبا اعلام کرد، تا آگوست ۲۰۰۷ مبلغ ۶‌میلیارد ین برای ساخت کارخانه تولید صفحات نمایش ال‌سی‌دی در لهستان سرمایه‌گذاری خواهد نمود و هدف‌گذاری برای سه برابر کردن تولید خود در اروپا تا سقف سه‌میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۰ را اعلام کرد.

پیش از این سونی نیز اعلام کرده بود تا سپتامبر ۲۰۰۷، ۱۱‌میلیارد ین ژاپن برای ساخت کارخانه‌های تولید صفحات نمایش ال‌سی‌دی در اسلواکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.