افزایش بی‌سابقه سود APPLE در سال جاری

بازار دیجیتال- هر روز به تعداد طرفداران محصولات شرکت APPLE اضافه می‌شود و به این ترتیب سود حاصل از فروش تولیدات این شرکت افزایش پیدا می‌کند. آخرین آمار در این زمینه نشان می‌دهند که در فصل اول سال ۲۰۰۷ بیش از ۵/۱۰میلیون دستگاه ipod در سراسر جهان فروخته شده و این رقم سود نهایی APPLE را تا ۸۸درصد افزایش داده است. براساس تحقیقات انجام شده، سود حاصل از فروش محصولات APPLE در فصل گذشته به ۷۷۰میلیون دلار رسیده در حالی که این رقم در فصل اول سال ۲۰۰۶ تنها ۴۱۰میلیون دلار بوده است.

کارشناسان معتقدند این موفقیت جهانی برای شرکت APPLE در نتیجه افزایش چشمگیر میزان تقاضای بازار برای دستگاه پخش موسیقی ipod و نوت‌بوک‌های این شرکت به نام MACBook، اتفاق افتاده است.

به این ترتیب درآمد حاصل از فروش این محصولات برای APPLE از ۳/۴میلیارد دلار در سال گذشته به ۲/۵میلیارد دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده است، تا جایی که مسوولان این شرکت معتقدند چنین رقم سودی در تاریخ شرکت APPLE بی‌سابقه است.

آمارها نشان می‌دهند میزان تقاضای بازار برای دستگاه‌های ipod در این فصل در مقایسه با فصل اول سال ۲۰۰۶ تا ۲۴درصد افزایش داشته است، در حالی که این رقم برای کامپیوترهای مکینتاش با فروش ۵/۱میلیون دستگاه به ۳۶درصد می‌رسد.

تحلیلگران در این مورد معتقدند میزان فروش و سود شرکت APPLE در فصل اول کاملا بی‌سابقه است، چون اصولا فصل اول زمان خوبی برای رشد بازار کامپیوتر و دستگاه‌های دیجیتال به حساب نمی‌آید.

از طرفی کارشناسان اعلام کرده‌اند سرعت رشد بازار محصولات APPLE از سرعت رشد بازار کامپیوتر و تجهیزات وابسته به آن بسیار بیشتر است و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.