کاهش قیمت تلویزیون‌های LCD ال.جی

بازار دیجیتال - قیمت انواع تلویزیون‌های LCD شرکت ال.جی در سال جدید حدود ۸ تا ۱۰درصد کاهش یافته است. طبق اعلام فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری، این کاهش قیمت برای تشدید رقابت در بازار است.

در‌حال‌حاضر قیمت تلویزیون LCDا ، ال‌جی۳۲ اینچ مدل ۲RR یک میلیون و ۴۵۰هزار تومان است.

مدل ۴۲ اینچ این کالا نیز با قیمت ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

تلویزیون‌های LCD شرکت ال.جی که دارای ۸۰ گیگابایت حافظه هستند و قابلیت ضبط برنامه زنده را نیز دارند سری جدید LCDهای ال.جی هستند که از استقبال خوبی برخوردارند.

به غیر از انواع LCDهای ال‌جی به انواع LCDهای مارک پاناسونیک می‌توان اشاره کرد که در سال جدید با ثبات قیمت نسبت به سال گذشته به فروش می‌رسند.

مدل ۴۲PA۶۰ ، ۴۲PV۶۰ و ۴۲PV۶۰۰ از سری تلویزیون‌های LCD شرکت پاناسونیک هستند که به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۸۲۰هزار، ۲میلیون و ۴۰۰هزار و ۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

به گفته فعالان بازار انواع LCD های ال.جی و سامسونگ از قیمت‌های تقریبا یکسانی برخوردارند و شکل ظاهری آنها نیز تا حدودی به هم شباهت دارد.

فعالان بازار همچنین معتقدند در بین انواع LCD موجود در بازار برند سامسونگ در صدر پرفروش‌‌های بازار جای دارد و ال.جی و سونی نیز به ترتیب در ردیف بعدی فروش قرار دارند.

یکی از فروشندگان بازار لوازم صوتی و تصویری مدعی است انواع LCD مارک سونی در بازار بسیار کم است به طوری که بعضی از مدل‌های سایز بزرگ این برند مانند مدل ۴۶S۲۰۰ در بازار به کلی کمیاب شده است.

وی علت این مساله را تقاضای بالا و عرضه کم این کالا در بازار اعلام می‌کند.

ضمن این که شرکت سونی برای سال جدید مدل‌های جدیدی از انواع LCD را به بازار داخلی عرضه نکرده است.