پیشنهاد جدید مجلس لردها در خصوص جرایم الکترونیکی در انگلستان

بازار دیجیتال- کمیسیون علوم و فناوری مجلس لردها، کمیته‌ای تشکیل داده تا نحوه برخورد دولت با جرایم الکترونیکی را بررسی کند. لرد بروئرز، رییس مجلس، در کنفرانسی در لندن، بر لزوم تدوین قوانین جدید در خصوص نقض داده‌ها تاکید کرد.

وی همچنین از لزوم تشکیل سایتی با الگوبرداری از سایت مشابهی در ایالات متحده آمریکا در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه جرایم آنلاین (on line) خبر داد.

تشکیل چنین سایتی دستاوردهایی را در زمینه دستیابی به آمار مطمئن‌تر مربوط به جرایم آنلاین به همراه خواهد داشت، چرا که اغلب مردم تمایلی برای مراجعه به مرکز پلیس ندارند.

این کمیته در سفر تحقیقاتی خود به آمریکا دریافت که اف‌بی‌آی (FBI) با همکاری کمیسیون تجارت فدرال، روش‌های استانداردی برای تهیه گزارش‌هایی از کلاهبرداری‌های آنلاین در نظر گرفته است.

از دیگر عملکردهای اف‌بی‌آی (FBI)، برپایی کارگاه‌های آموزش محلی جهت آموزش مردم و کمک به مجریان قانون در خصوص چگونگی برخورد با این پدیده است.

لرد بروئرز همچنین ابراز نگرانی کرد که کشور انگلستان در حال حاضر آژانس رسمی رسیدگی به جرایم اینترنتی ندارد چرا که این آژانس به تازگی در آژانس رسیدگی به جرایم سازمان‌یافته، ادغام شده است.

نکته دیگری که وی اشاره کرد طرح این مساله است که در نهایت چه سازمان یا شخصی مسوول ایجاد امنیت مربوط به داده‌ها است، استفاده‌کنندگان نهایی این اطلاعات و داده‌ها یا مدیر و مجریان شبکه‌های اینترنتی؟

این در حالی است که در کشور آمریکا قوانین مخصوصی جهت رسیدگی به تخلفات مربوط به نقض داده‌ها وجود دارد که از حقوق افرادی که اطلاعات محرمانه‌شان در شبکه فاش می‌شود، حمایت می‌کند.

لرد بروئرز بر این عقیده است که کشور انگلستان نیز باید قوانینی را در این زمینه تهیه و تنظیم کند تا بدین‌وسیله روش‌ها و استراتژی‌هایی برای آموزش نسل جوان در مورد خطراتی که ممکن است با آن روبه‌رو شوند، اتخاذ کند.