نخستین خبر برای طرفداران موبایل ایرانی به کاریابی از طریق پیام کوتاه باز می‌گردد. شبکه اطلاع‌رسانی بازار کار جهاد دانشگاهی، اطلاعات استخدامی و فرصت‌های شغلی را از طریق پیام کوتاه برای کارجویان و کارفرمایان ارسال می‌کند. شبکه اطلاع‌رسانی بازار کار، برای افرادی که در پایگاه اینترنتی بازار کار به نشانی www.bazarekar.ir ثبت نام و تلفن‌همراه خود را ارائه کنند اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی را براساس مشخصات اعلام شده روزانه ارسال می‌دارد.

واردکنندگان گوشی تلفن‌همراه همچنان خواستار کاهش تعرفه ۶۰‌درصدی واردات هستند. افشار فروتن لاریجانی، رییس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن‌همراه در گفت‌وگویی با اعلام این مطلب برخورد با فعالان غیرقانونی بازار گوشی تلفن‌همراه و ردیابی ‌شماره سریال گوشی‌ها را در مقابله با عرضه گوشی‌های قاچاق موثر دانسته و معتقد است، با تقویت این روش و کاهش مدت زمان ردیابی، فعالیت قانونی در بازار افزایش می‌یابد. همچنین به گفته فروتن، قیمت و میزان عرضه گوشی‌های داخلی در بازار تا حدودی پایین‌تر از مدل‌های مشابه وارداتی آنها است. یک خبر هم برای آن دسته از مشترکانی که علاقه بیش از حدی به ارسال پیام کوتاه دارند. بعد از هشدار کارشناسان در زمینه خطر ابتلا به دردهای مفاصلی انگشتان، اخیرا محققان به این نتیجه رسیده اند که ارسال پیام کوتاه به خصوص برای جوانان، نحوه نگارش و رعایت دستور زبان را در آنها کاهش می‌دهد. براساس این تحقیق، پیام‌های کوتاهی که با تلفن‌همراه نوشته و ارسال می‌شوند دارای غلط‌های زیادی در زمینه تلفظ و شکل کلمات هستند و معمولا کسانی که پیام کوتاه می‌نویسند خود را به چند جمله کوتاه و واژگانی خاص محدود می‌کنند.

اما آن دسته از مسافرانی که قصد دارند هنگام برگشت به کشور با خود تلفن‌همراه بیاورند بدانند که رجیستر کردن شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراه آنها تنها با شرط صدور پته گمرکی امکان‌پذیر است. برهمین اساس مسافرانی که در زمان بازگشت از سفر خارجی گوشی تلفن‌همراه را به عنوان کالای همراه مسافر وارد می‌کنند باید با اظهار آن به گمرک و دریافت برگ سبز گمرکی نسبت به رجیسترکردن گوشی خود از طریق مرکز هماهنگی و امور بازرسی سازمان نظارت وزارت بازرگانی اقدام کنند.