بازار خدمات و نرم‌افزارهای امنیتی به دلیل گسترش ویروس‌ها، بدافزارها و فیشینگ همچنان در حال رشد است. به گزارش SG درباره این پدیده در کنفرانس Red Herring بحث و بررسی شد.

کن الفانت (Ken Elefant) یکی از بنیانگذاران Opus Capital در این باره به پژوهشی اشاره کرد که از سوی شرکت یاد شده درباره رشد خدمات و محصول‌های امنیتی انجام گرفته است.

بر پایه گزارش ارزیابی سالانه Opus Capital برای سرمایه‌گذاری، از میان ۳۰۰۰ شرکت بررسی شد۵۰۰ شرکت فروشنده خدمات و نرم‌افزارهای امنیتی هستند. با این حال، الفانت گفت: « ما از این میان، بر روی ۱۰ شرکت سرمایه گذاری می‌کنیم».

از سوی دیگر، در این کنفرانس پدیده شرکت‌های تازه‌کار و ارائه دهنده خدمات و نرم‌افزارهای امنیتی نیز بررسی شد.

یکی از موضوع‌های بررسی شده آن بود که چون هیچ راهکار امنیتی جامعی برای از میان برداشتن همه آسیب‌پذیری‌ها و دفع تهدیدات امنیتی در یک بسته واحد وجود ندارد، فرصت خوبی برای نقش‌آفرینی شرکت‌های تازه کار پدید می‌‌آید.

الفانت ترکیب موضوع‌های بالا را به یک «مسابقه تسلیحاتی در زمینه محصولات امنیتی» تعبیر کرد.

از سوی دیگر، اولیور فردریس (Oliver Friedrichs) مدیر فناوری‌های در حال ظهور در شرکت سیمانتک، گفت: «اگرچه شرکت‌های نوظهور امنیتی می‌توانند راهکارهای تازه و سودمندی برای مشکل‌های ویژه ارائه کنند، اما بخش بزرگ مشتریان شرکتی ترجیح می‌دهند با شرکت‌های پرآوازه‌تر و بزرگ‌تر همکاری داشته باشند.»