بازار دیجیتال- بالاخره نوبت به طرفداران سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی رسید. در واقع از دیروز متقاضیانی که با یک‌هزار تومان به صورت اینترنتی یا حضوری برای سیم کارت‌های اعتباری دولتی ثبت نام کرده بودند، برای دریافت سیم‌کارت‌هایشان به دفاتر محل ثبت نام مراجعه کرده‌اند.

اگر جزو این دسته هستید بهتر است بدانید که برای دریافت سیم کار‌تتان باید کارت شناسایی معتبر، قبض رسید پستی و ۳۳هزار تومان وجه نقد به همراه داشته باشید.
البته متقاضیانی که از طریق اینترنت ثبت نام کرده بودند هم باید با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به همان دفتر محل ثبت نامی که در فرم‌های اینترنتی علامت زده بودند، مراجعه کنند.
طبق آخرین آمار شرکت ارتباطات سیار، ۲میلیون و ۱۰۰هزار نفر برای دریافت سیم کارت‌های اعتباری ثبت نام کرده‌اند که از این میان قرار است یک‌میلیون و ۴۰۰هزار سیم کارت در ۲۳استان کشور تا پایان این ماه واگذار شود.
در این بین اما سیم کارت‌های پنج استان قم، قزوین، زنجان، سمنان و کهکیلویه و بویر احمد که بیشترین تعداد متقاضی را داشته‌اند، در اولین مرحله واگذار می‌شوند. متقاضیان استان‌های بوشهر، فارس، 5 اولویت تهران و 2اولویت هرمزگان هم از امروز می‌توانند برای دریافت سیم‌کارت‌هایشان اقدام کنند. یادتان نرود متقاضیانی که شماره سمت راست قبض‌های ثبت نامشان صفر، دو، چهار، شش و نه است، 5اولویت اول به حساب می‌آیند و متقاضیان 5اولویت باقیمانده باید تا خرداد ماه منتظر دریافت سیم کارت‌شان بمانند.
این سیم‌کارت‌ها که با قیمت ۳۴هزار تومان و با کد ۹ واگذار می‌شوند تعرفه مکالمات آنها هم مانند سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا محاسبه می‌شوند. این در حالی است که به گفته کارشناسان بازار سیم‌کارت، در یک روز گذشته تغییر چندانی در بازار ایجاد نشده و تنها سیم‌کارت صفر کد ۴ افزایش قیمت کمی داشته است.
از طرفی فروشندگان سیم‌کارت هم معتقدند در حال حاضر سیم‌کارت‌های کد 4 و 7 بیشتر از بقیه خرید و فروش می‌شوند.