بسیاری از مشترکان تالیا در صورت ایجاد سرویس رومینگ تالیا، با اپراتور اول می‌توانند در هر نقطه از کشور با تلفن‌همراه خود ارتباط برقرار کنند و این در حالی است که شرکت مخابرات ایران، برقراری سرویس رومینگ با پیمانکاران خود را در گرو جذب ۲میلیون مشترک توسط شبکه اعتباری تالیا عنوان کرده است. رومینگ تالیا با اپراتور اول زمانی صورت می‌گیرد که تعداد مشترکان این شبکه اعتباری به دو میلیون نفر برسد.

این صحبت‌های مدیرکل بخش مشارکت‌های غیردولتی مخابرات ایران است که بعد از مدت‌ها سکوت درباره تالیا اظهارنظر می‌کند.

احمد علمایی که نماینده بخش‌خصوصی در وزارت ارتباطات است در حالی به بیان این سخنان می‌پردازد که ماه گذشته، صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برقراری رومینگ تالیا با اپراتور اول را برای شرکت مخابرات ایران بسیار درآمدزا عنوان کرده بود.

علمایی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با یکی از خبرگزاری‌ها از بررسی پیشنهاد تالیا مبنی‌بر حذف محدودیت زمانی سیم‌کارت‌های اولین شبکه اعتباری کشور خبر می‌دهد که همچنان در هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در دست بررسی بوده و قرار است نتیجه آن

به زودی اعلام شود.

این در حالی است که بنا به گفته مدیران تالیا، در خواست حذف محدودیت زمانی این شبکه از ۶‌ماه پیش برای اخذ تصمیم نهایی به مخابرات ارسال شده که تاکنون به‌‌رغم موافقت ضمنی شرکت مخابرات تصمیم‌نهایی در مورد آن گرفته نشده است.

به‌‌رغم توسعه شبکه تلفن‌همراه اعتباری تالیا در تمامی مراکز استان‌ها، اما ارائه سیم‌کارت اعتباری از سوی دولت که بسیاری از کارشناسان آن را خلاف ابلاغیه اصل‌ ۴۴‌قانون اساسی ارزیابی کرده‌اند، باعث شده تا فروش سیم کارت‌های تالیا تا حدی کاهش یابد و این شبکه نتواند در موعد مقرر ۲‌میلیون مشترک را به خدمات خود جذب کند.