بازار دیجیتال- گذر زمان و افزایش جرایم رایانه‌ای و استفاده غیر قانونی از نرم‌افزارها، گویا انگیزه کشورها را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های امنیتی صنعت IT تقویت کرده است.

آخرین گزارش تحقیقاتی موسسه IDC با عنوان «سرمایه‌گذاری و ارائه طرح‌های کاربردی برای امنیت نرم‌افزاری در سال ۲۰۰۷» روی ۴ کشور استرالیا، چین، هند و کره، این موضوع را تایید می‌کند.
این مطالعه سالانه که روی بیش از 1000 شرکت در 4 کشور بزرگ منطقه آسیای پاسیفیک انجام شده نشان می‌دهد که آمادگی این کشورها در بخش مدیریت امنیت داده‌های نرم‌افزاری در سال 2006 تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرده است تا آنجا که این میزان در استرالیا و چین به ترتیب به 68 و 88درصد رسیده است.
کارشناسان معتقدند این افزایش آمادگی کشورها برای سرمایه‌گذاری در بخش امنیت نرم‌افزارها در نتیجه دلایل مختلفی مثل افزایش آگاهی از اهمیت امنیت در فضای IT در سازمان‌ها و مجامع دولتی، تجهیز زیرساخت‌ها، افزایش میزان تولید و امنیت نرم‌افزارها اتفاق افتاده است.
به این ترتیب تولیدکنندگان هم سعی دارند برای امنیت بیشتر محصولات خود علاوه بر تمهیدات نرم‌افزاری، خدمات سخت‌افزاری و شبکه‌ای مطمئن‌تری را هم در اختیار کاربران و مشتریانشان قرار دهند.این راهکار این روزها در حقیقت به منزله یک ویژگی مثبت برای شرکت‌ها به حساب آمده تا جایی که این فضای رقابتی مانع از افزایش کاذب قیمت خدمات امنیتی در بازار محصولات دیجیتال و به خصوص صنعت نرم‌افزار شده است.