رشد فروش لنزهای دیجیتال حرفه‌ای دوربین عکاسی
بازار دیجیتال - انواع لنز دیجیتال دوربین عکاسی نسبت به لنزهای آنالوگ از فروش بیشتری برخوردارند.

طبق اعلام یکی از فروشندگان انواع لنز دوربین عکاسی، در‌حال‌حاضر بازار لنزهای دیجیتال پررونق‌تر از لنزهای آنالوگ است.
وی همچنین معتقد است لنزهایی که در بازار بدون گارانتی به فروش می‌رسند، نسبت به لنزهای با گارانتی، از فروش بیشتری برخوردارند.
این فروشنده بالا بودن قیمت لنزهای با گارانتی را دلیل این موضوع می‌داند.
به طور مثال لنزهای برند کانن و نیکون که با گارانتی الرمس و نیکونگرش به فروش می‌رسند، حدود 100هزار تا 150هزار تومان نسبت به لنزهای بدون گارانتی از قیمت بالاتری برخوردارند. به گفته داوودی یکی از فروشندگان انواع لنز کانن و نیکون در خیابان جمهوری، در‌حال‌حاضر لنزهای نرمال (واید - تله) در بین استفاده کنندگان از استقبال بیشتری نسبت به لنزهای صرفا زوم، تله یا واید برخوردار هستند.
وی همچنین به لنز برند سیگما اشاره کرد و گفت: انواع لنز سیگما قابل استفاده برای دوربین‌های برند نیکون و کانن است که با قیمت پایین‌تری (حدود ۸۰ تا ۱۰۰هزار تومان) نسبت به لنزهای نیکون و کانن به فروش می‌رسند که با گارانتی شرکت سی‌گل نیز ارائه می‌شوند.
در بین انواع لنز تله برند نیکون مدل 300-70 جدیدترین نوع لنز است که با قیمت 600هزار تومان به فروش می‌رسد.
ضمن اینکه لنز نرمال (واید- تله) مدل ۲۰۰-۱۸ از برند نیکون قیمتی حدود ۸۶۰ هزار تومان دارد.همچنین لنز زوم مدل ۷۰۲۰۰L نیکون نیز با قیمت یک‌میلیون و ۲۵۰هزار تومان عرضه می‌شود.
البته همه این مدل‌ها با گارانتی نیکونگرش به فروش می‌رسند. در بین لنزهای برند کانن مدل 200-28 با دیافراگم 5/3-F:5/6 با قیمت 460هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین مدل 135-28 F:2/8 لنز جدید برند کانن است که با گارانتی شرکت الرمس با قیمت 500هزار تومان به فروش می‌رسد.
دیجیتال‌های سبک
لنزهای سری زیکو از برند المپوس نیز در مقایسه با لنزهای آنالوگ از سایز کوچک‌تر و سبک‌تری برخوردارند.به گفته معیری، مسوول فروش دوربین‌های برند المپوس، در لنزهای سری زویکو المپوس محوی و تاری که در گوشه تصاویر لنز آنالوگ ایجاد می‌شد دیده نمی‌شود، ضمن اینکه این نوع لنزها با سیستم 3/4 سازگاری دارد.
به اعتقاد وی اندازه دیافراگم F:۱/۴ پایین‌ترین حد F لنزهای سری زویکو المپوس است.
در حال حاضر مدل 14-7 جدیدترین لنز سری زویکو برند المپوس است که به عنوان لنز واید محسوب می‌شود که با گارانتی شرکت نیکسان آسیا با قیمت یک‌میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد.