بازار دیجیتال - تلویزیون‌های LCD بهترین و جدیدترین نمایشگرهایی هستند که بیشتر فروشندگان لوازم صوتی و تصویری آن را یک انتخاب درست می‌دانند.

به عقیده اکثر فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری در‌حال‌حاضر بیشترین فروش تلویزیون‌های بازار به LCDها اختصاص دارد که به علت دو قابلیت ویژه آن یعنی جاگیر نبودن و وضوح بالای تصویر از اقبال فروش بهتری برخوردارند. آنها همچنین معتقدند که ترکیب سازی تصویر در تلویزیون‌های LCD و ۳LCD (تلفیقی از پروجکشن و LCD) نسبت به تلویزیون‌های پلاسما بهتر است. این در حالی است که برخی از فعالان بازار وضوح تصویر تلویزیون‌های پلاسما را برای نمایش شبکه‌های تلویزیونی ایرانی مناسب می‌دانند.

طبق اعلام برخی از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری برندهای سونی، توشیبا، هیتاچی، سامسونگ، پاناسونیک و ال‌جی به ترتیب به عنوان بهترین و با کیفیت‌ترین LCDهای موجود در بازار معرفی می‌شوند.

اعتبار بالای نمایشگاه‌های اصلی

نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های اصلی لوازم صوتی و تصویری بهترین مکان برای خرید انواع تلویزیون‌های LCD و ۳LCD محسوب می‌شوند.

به گفته یکی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری، خرید انواع LCD از فروشگاه‌های اصلی پیشنهاد می‌شود.

به اعتقاد وی احتمال تقلب و ارائه اجناس بی‌کیفیت از سوی برخی فروشگاه‌ها و عاملان فروش بعید نیست. به این صورت که در برخی از فروشگاه‌هایی که به فروش تلویزیون‌های LCD برند خاصی می‌پردازند، گاهی مواقع مشاهده می‌شود که کنترل (ریموت) تلویزیون بی‌کیفیت و تقلبی و همچنین ضمانتنامه غیرمعتبر ارائه می‌کنند.

یکی از فروشندگان انواع لوازم صوتی و تصویری سونی در خیابان جمهوری مدعی است، تمام فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های اصلی عرضه لوازم صوتی و تصویری سونی با عناوینی چون نمایشگاه شماره یک، ۲ و ۳ و ... مشخص شده‌اند که به عنوان نمایندگی اصلی ژاپن و با گارانتی بازرگانی ایران شناخته می‌شوند.

وی همچنین به عرضه انواع LCD از سوی برخی از فروشندگان جزء و عاملان فروش اشاره کرد و گفت: قیمت تمام LCDهایی که از سوی این مراکز به فروش می‌رسد، نسبت به نمایندگی و نمایشگاه‌های اصلی سونی متغیر است.

LCDهای ۳۲ اینچی پرفروش‌ترند

LCDهای ۳۲ اینچی سهم بیشتری از فروش را در بازار به خود اختصاص داده‌اند.

به عقیده بیشتر فعالان بازار LCDهای ۳۲ اینچی برای آپارتمان‌هایی با مساحت ۶۰ تا ۷۰ متر مناسب است و برای آپارتمان‌های با مساحت ۴۰ تا ۵۰ متر نیز LCDهای ۲۶ اینچ مطلوب‌تر است.