سینماهای مالزی عینک‌های نظامی مخصوص دید در شب را سلاح جدید و نیرومندی در مبارزه با سرقت فیلم‌ها در سالن‌های سینما می‌دانند. به گزارش پایگاه اینترنتی رویتر، راهنماها در سالن سینما پس از هدایت افراد به صندلی‌های خود، با این عینک‌ها در سالن تاریک سینما به جست‌وجوی افرادی می‌پردازند که با تلفن‌همراه یا دوربین‌های ویدئویی کوچک قصد تصویربرداری از فیلم را دارند.

انجمن سینمای مالزی راهنمایان سینماهای این کشور را برای شناسایی سارقان ادبی تحت آموزش قرار داده است.

این انجمن اعلام کرد طی دو ماه گذشته ۱۷تن به هنگام نمایش دو فیلم مشهور هالیوودی در سینماهای مالزی در این رابطه دستگیر شده‌اند.

نور حیاتی یحیی، مدیر بخش مالزی این انجمن این شیوه را بسیار موفقیت‌آمیز توصیف کرد و افزود تمام موارد با کمک دوربین‌های دید در شب انجام شده است. مالزی در فهرست سرقت ادبی نرم‌افزار و فیلم آمریکا قرار دارد.

مقامات مالزیایی از یک سال پیش که مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا را آغاز کردند، سرکوب گسترده‌ای را بر روی تولیدکنندگان و خرده‌فروشان دی‌وی‌دی‌های غیرمجاز آغاز کرده‌اند.

این انجمن که نماینده استودیوهای بزرگ هالیوود است اخیرا دو سگ تعلیم دیده را به مالزی آورد که قادر به شناسایی دی‌وی‌دی بودند. این دو سگ به نام‌های لاکی و فلو بیش از یک میلیون دی‌و‌ دی را کشف کردند و یک باند تولید دی‌وی‌دی‌های قلابی را شناسایی کردند.

موفقیت این دو سگ تعلیم دیده به حدی بوده است که مسوولان می‌گویند سارقان ادبی در مالزی برای سر این دو سگ جایزه گذاشته‌اند.