دنیای‌اقتصاد- با شروع ماه آوریل سنت دروغ‌های طنز و شوخی در اغلب کشورهای جهان دوباره باب می‌شود.

این زمان در روز دوم آوریل درست با روز سیزدهم فروردین در تقویم ما مصادف می‌شود. این روند در دنیای مجازی هم رایج شده است و به همین دلیل هر سال با آمدن این روزها سیل دروغ‌های جالب در دنیای تکنولوژی و اینترنت روان می‌شود. به این ترتیب دروغ‌های آوریل در دنیای مجازی به صورت فهرستی عبارتند از:
تیم Street View گوگل نقشه گنج کاپیتان کید را یافته‌ و آن را در سرویس نقشه خود قرار داده‌اند.
یوتیوب ۸ روز بعد تعطیل می‌شود. در این خبر آمده بود که یوتیوب در واقع مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین ویدئو در فضای وب بوده و حالا که به میزان کافی ویدئو دریافت کرده قصد دارد به این مسابقه پایان دهد.
با اپلیکیشن Teleport Transporter Beta نیازی به وسایل نقلیه سریع‌السیر نخواهید داشت. این برنامه فقط برای کاربران آندروید ارائه شده و اگر دستگاه شما iOS است، از این جهش علمی منحصر به فرد محرومید.
کنسول توسعه‌دهندگان گوگل پلی دچار تحولات و بهبودهایی شده است. در این خبر آمده بود که توسعه‌دهندگان می‌توانند با یک روش جدید اپلیکیشن‌های بهتری بسازند و برای این کار کافی است به جای انتخاب گزینه Add new application گزینه Add new awesome application را انتخاب کنند.
گوگل در روز عید پاک به شما تخم‌ مرغ رنگی هدیه می‌دهد. در صورتی که مرورگر شما از WebGL پشتیبانی می کند، می‌توانید با تایپ عبارت 1.2+(sqrt(1-(sqrt(x^2+y^2))^2) + 1 - x^2-y^2) * (sin (10000 * (x*3+y/5+7))+1/4) from -1.6 to 1.6 یا کلیک روی این لینک تخم مرغ رنگی خود را دریافت کنید!
به روزرسانی ویندوز! سایت fediafedia امکان به روز رسانی مجازی سیستم‌عامل ویندوز را ارائه می‌کند.
Google Nose یک محصول جدید گوگل است که می‌تواند تمامی حواس ما را به راحتی شبیه‌ سازی کند.
تصاویر گوگل پلاس با شکلک‌های خندان ویژگی جدید این شبکه اجتماعی است که با فشردن یک کلید طبق حالت چهره در عکس، شکلک‌های خندانی را به تصاویر می‌افزاید.
جیمیل بلو یک رابط کاربری انقلابی و جذاب برای سرویس ایمیل گوگل است.
سامسونگ با «درختان اکو» کاربرد فراوان کلمه Smart در محصولات خود را به سخره می‌گیرد درختان هوشمند اکوی سامسونگ با S-Hit و کودهای هوشمند دیگر رشد می‌کنند!
گوگل پس از خودرو بدون سرنشین، حالا کدنویس خودکار را معرفی می‌کند. محصول جدید گوگل می‌تواند به طور هوشمند و خودکار کدنویسی کرده و برنامه‌های زیادی را توسعه دهد!
توستر اجتماعی که مجهز به یک صفحه لمسی است و می‌توان با آن وضعیت استفاده از این دستگاه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

کمپانی MugenPower یک باتری 558,000 میلی‌آمپرساعتی برای دستگاه گلکسی نوت 2 طراحی کرده است که می‌تواند با یکبار شارژ تا شش ماه آن را روشن نگه دارد.
مایکروفر ویندوز فون نوکیا که در غیاب آندروید توانسته پای خود را به اجاق‌گاز و یخچال فریزر باز کند.
فروشگاه Newegg پیشنهادهای تخفیف باور نکردنی برای گوشی‌ها و محصولات صوتی قابل حمل دارد!
بینگ با گوگل شوخی می‌کند. کافی است به صفحه بینگ رفته و در آن عبارت Google را جست‌وجو کنید!