یک دستگاه پزشکی جدید می‌تواند تلفن همراه هرکاربری را به وسیله ای برای نجات جان وی تبدیل کند، این دستگاه کوچک فشار خون را مونیتور کرده و اگر مشکلاتی برای سلامت فرد در آن مشاهده کند، هشداری به تلفن هوشمند کاربر ارسال می‌کند. دستگاه نجات زندگی تلفن هوشمند توسط گروهی از دانشمندان دانشکده فدرال پلی تکنیک لوزان در سوئیس روی کوچک‌ترین دستگاهی که تاکنون با این عملکرد ساخته شده کار کرده است، این دستگاه با استفاده از قابلیت اتصال بلوتوث اطلاعات را به تلفن همراه منتقل کرده و حتی می‌تواند به کاربر خود هشدار دهد و بگوید که آیا وی در آستانه حمله قلبی قرار دارد یا خیر.اغلب در لحظاتی پیش از حمله قلبی ماهیچه‌های خسته قلب، به شدت به اکسیژن نیاز دارند و تکه هایی از پروتئین ماهیچه ای ویژه قلب به نام تریپونین در خون مشاهده می‌شود. اگر بتوان این علائم را پیش از قطع شدن ضربان قلب یا حمله واقعی قلبی تشخیص داد، درمان پیش از موعد می‌تواند عامل نجات جان یک فرد باشد.این دستگاه همچنین می‌تواند سطح گلوکز، لاکتوز و مقدار واقعی آنها را در خون برای بررسی‌های فیزیولوژیکی فراهم کند.

خارج از بدنه این دستگاه یک باطری ۱۰۰ میلی واتی انرژی مورد نیاز این دستگاه را تامین می‌کند، اما این انرژی از طریق اندوکتیوهای وایرلس دستگاه را شارژمی‌کند.دکتر لای وینکور از مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا گفت که این دستگاه دارای پتانسیل‌های بسیاری برای استفاده است که در آن میان می‌توان به تشخیص سطوح گلوکز برای بیماران دیابتی و کمک به ممانعت از مرگ بیماران قلبی اشاره کرد، اما ارتباط آن با تلفن هوشمند می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: اگر در یک منطقه باشید که آنتن دهی تلفن در آن مناسب نباشد چه اتفاقی رخ می‌دهد، درحال حاضر نمی‌توان به این مساله اتکا کرد، از سوی دیگر باید مشخص شود که ارتباط این دستگاه ۴G بوده یا ۳G.

یکی دیگر از چالش‌های این دستگاه که هنوز تایید سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت نکرده سبک بررسی این مقادیر فیزیولوژیکی است. اینکه صرفا بتواند تیرپونین خون را نشان دهد نمی‌تواند راه موثری برای سنجش این مساله باشد که حمله قلبی رخ داده است، چرا که براساس اظهارات دکتر وینکور این ماده شیمیایی ۴ ساعت پس از یک حمله قلبی در خون آزاد می‌شود و ۱۶ ساعت پس از آن به اوج خود می‌رسد.

وی اظهار کرد: سایر دستگاه هایی که ضربان قلب را بررسی می‌کنند با سرعت بیشتری می‌توانند شکل گیری یک لخته خونی را اعلام کنند، این دستگاه‌ها به پیجرها و افرادی که می‌توانند به اورژانس زنگ بزنند متکی است که این سیستم از سیستم هوشمندی که به ارتباطات وایرلس متکی بوده، قابل اعتمادتر است.