ساخت ابزاری برای ارتباط بلوتوث در آی‌پاد

بازار دیجیتال- دستگاه پخش موسیقی ipod که طی دو سال اخیر کمپانی اپل را با فروش میلیونی خود به موفقیت‌های چشمگیری رسانده است هم‌اکنون محبوب‌ترین mp۳player بازارهای جهانی به شمار می‌آید. این در حالی است که اکثر کمپانی‌های معتبر نظیر مایکروسافت، کریتیو و غیره برای خروج بازار از دست اپل سعی در ساخت mp۳playerهای جدید و قابل رقابت با ipod دارند و نمونه‌هایی نیز تولید کرده‌اند، اما با این حال ipod هنوز در صدر قرار دارد.

اکثر کاربران ipod از طراحی زیبا و قابلیت ذخیره‌سازی فراوان عکس، موزیک و بازی در این دستگاه راضی هستند و کیفیت صدای هدفون آی‌پاد آن را متمایزتر از سایر دستگاه‌ها کرده است. در میان لوازم جانبی آی‌پاد از جمله دستگاه ضبط خبرنگاری صدا، دستگاه پخش بی‌سیم موسیقی از طریق رادیو (iTrip) و غیره، جای خالی دستگاهی که امکان برقراری بلوتوث را برای آی‌پاد فراهم کند احساس می‌شد.

ارسال و دریافت اطلاعات آی‌پاد از طریق بلوتوث یکی از خواسته‌های اکثر کاربران آی‌پاد است که اخیرا توسط شرکت Eleksen برآورده شده است.

ابزار بلوتوث برای آی‌پاد امکان مدیریت دستگاه را برای کاربران فراهم ساخته است. همچنین این ابزار قابل برنامه‌ریزی برای سایر دستگاه‌های الکترونیکی شامل PDAها و Smart phoneها هست.