اینتل در بخشی از برنامه آموزشی خود برای آزمایش استفاده از رایانه در کشورهای در حال توسعه، شمار زیادی از رایانه‌های کلاس‌میت خود را روانه کشورهای آسیایی کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، اینتل تاکنون شمار اندکی از رایانه‌های Classmate خود را برای برنامه آموزش خلبانی در هند، پاکستان، تایلند و فیلیپین عرضه کرده و بیش از صدها دستگاه دیگر را برای برنامه‌های مشابهی در مالزی، اندونزی سریلانکا تا پایان سال‌جاری میلادی ارسال خواهد کرد.

رایانه‌های کلاس میت که سال گذشته توسط اینتل به نمایش در آمدند،‌ لپ‌تاپ‌های کوچکی بر مبنای پردازنده ۹۰۰ مگاهرتزی ام - سلرون اینتل هستند و برای استفاده از مدارس کودکان در کشورهای در حال توسعه طراحی شده‌اند.

اولین رایانه‌های کلاس میت برای برنامه خلبانی سال گذشته در نیجریه و برزیل عرضه شدند و اینتل در تلاش برای توسعه برنامه خود به بازارهای در حال توسعه آمریکا جنوبی، آفریقا و آسیا است.

قیمت رایانه‌های کلاس میت در حدود ۲۸۵‌دلار است و اینتل پیش‌بینی می‌کند که با افزایش حجم تولید آن، قیمت آن را به ۲۰۰‌دلار برساند که نزدیک به قیمت ۱۷۵‌دلاری لپ‌تاپ‌های گروه یک لپ‌تاپ به ازای هر کودک خواهد رسید.

براساس این گزارش، به نظر نمی‌رسد که کشورهای آسیایی بتوانند به تنهایی از عهده هزینه آن برآیند، زیرا با وجود تعداد زیاد دانش‌آموزان، هیچ کدام از این کشورها نمی‌توانند هزینه تمامی‌ این دستگاه‌ها را به طور کامل تقبل کنند.