عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای، گفت: کاهش خریدهای دولتی فضای روانی ناشی از تحریم اقتصادی اثر جدی خود را بر بازار سخت‌افزار گذاشته و این بازار را دچار رکود کرده است. احمد افقهی، درگفت‌وگو با «ایلنا»، با اشاره به جو حاکم بر بازار سخت‌افزار، اظهار داشت: بازار سخت افزار بالغ بر ۲ سال است که راکد مانده و هیچ اقدامی از سوی دولت برای برون رفت از این چالش صورت نمی‌‏گیرد.

وی، گفت: ۷۰درصد خریداران محصولات سخت‌افزاری را سازمان‌‏های دولتی تشکیل می‌‏دهند که به دلیل نبود بودجه در این سازمان‌‏ها از پروژه‌‏های IT صرف نظر می‌‏شود.

افقهی، با بیان این که دولت طی ۲ سال اخیر هیچ مناقصه‌‏ای در زمینه سخت‌افزار برگزار نکرده است، تصریح کرد: شرکت‌‏های سخت‌افزاری به دلیل نبود پروژه با مشکلات مالی مواجه هستند.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای، با تاکید بر افت کیفی بازار سخت‌افزار، یادآورشد: فروش کامپیوتر به تنهایی تحرک جدی در بازار ایجاد نخواهد کرد، ضمن این که شرکت‌‏های نیازمند اجرای پروژه‌‏های سخت‌افزاری هستند.

افقهی، با بیان این که مناقصات دولتی در حوزه IT بسیار محدود است، رونق شرکت‌‏های سخت‌افزاری را در اجرای مناقصات عنوان کرد.