بازار لوازم خنک کننده داغ‌تر از تابستان

بازار دیجیتال - با آغاز فصل گرما، استفاده از لوازم سرمایشی کاربرد فراوانی می‌یابد و بازار خرید و فروش این کالا نسبت به سایر فصول سال گرم و پررونق می‌شود. کولر گازی یکی از لوازم سرمایشی و گرمایشی است که به علت دارا بودن ویژگی‌هایی چون کاهش رطوبت هوا، اشغال فضای کمتر و ایجاد سرمایش بیشتر نسبت به سایر لوازم خنک کننده (کولر‌آبی، پنکه و ...) از استقبال بیشتری برخوردار است.

طبق اعلام فعالان بازار طی سال‌های اخیر به دلیل کاربردی‌تر بودن این کالا نسبت به سایر لوازم سرمایشی و تسهیلاتی که برخی فروشندگان برای فروش این کالا به مصرف کنندگان می‌دهند (فروش‌اقساطی) بازار خرید و فروش انواع کولرهای گازی به ویژه مدل‌های سرد و گرم این کالا بسیار گرم و پررونق شده است.

فروشندگان کولرهای گازی معتقدند در‌حال‌حاضرSAMSUNG, L.G و OGENERAL جزو پرفروش‌ترین‌های این کالا در بازار هستند که بسته به قدرت خنک‌کنندگی قیمت‌های متفاوتی دارند.

همچنین کولرهای گازی MITSUBISHI به عنوان مرغوب و گران‌ترین‌های بازار معرفی شده‌اند که به علت قیمت بالاتری که نسبت به سایر برندها دارا هستند از فروش کمتری برخوردارند.

طبق اعلام نمایندگی فروش شرکت Mitsubishi کولرهای گازی این شرکت در دو نوع سرد و گرم و سرد به بازار عرضه شده‌اند که نمونه‌های سرد و گرم این کالا نسبت به نمونه‌های سرد از قیمت بالاتری برخوردارند.

وی قیمت اکثر مدل‌های کولر گازی این شرکت را نسبت به سال گذشته ثابت اعلام می‌کند و می‌گوید: تنها مدل ۲۷۰۰۰ کولرهای سرد و گرم این شرکت با افزایش قیمتی حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که علت این امر کمبود این مدل در بازار است. قیمت مدل ۲۷۰۰۰ از کولرهای گازی این شرکت ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان و قیمت مدل‌های ۱۲۰۰۰، ۱۴۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ این کولرها به ترتیب ۸۶۰هزار،یک میلیون و ۳۵۰هزار و یک میلیون و ۵۲۰هزار تومان اعلام شده است.

کولرهای گازی سرد و گرم شرکت سامسونگ نیز بدون هیچ تغییری نسبت به سه ماه گذشته به فروش می‌رسند.

نمایندگی فروش این شرکت، نرخ کولرهای گازی سرد و گرم سامسونگ در مدل‌های ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ را به ترتیب ۶۹۰هزار، ۹۴۰هزار و یک‌میلیون و ۷۰هزار تومان اعلام کرد.

نمایندگی فروش شرکت اجنرال نیز قیمت کولرهای سرد و گرم ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ این شرکت را به ترتیب حدود ۶۹۰هزار، یک‌میلیون و ۴۰هزار و یک‌میلیون و ۱۹۰هزار تومان اعلام کرد.

شرکت گلدیران، نیز با اعلام خبر افزایش ۱۰درصدی نرخ کولرهای گازی این شرکت، علت این امر را افزایش تقاضا و بالا رفتن نرخ تعرفه گمرکی اعلام کرد.

طبق اعلام این نمایندگی، قیمت کولرهای گازی سرد و گرم ال.جی در مدل‌های ۱۳۰۰۰، ۱۹۰۰۰ و ۲۷۰۰۰ به ترتیب ۶۷۰هزار، ۹۶۰هزار و یک‌میلیون و ۱۵۰هزار تومان و نرخ کولرهای سرد این شرکت به ترتیب ۵۷۰هزار، ۸۲۰هزار و یک‌میلیون و ۲۰هزار تومان است.